Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > MATEMATİK FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK FELSEFESİ Üçüncü düzey MÖP 404 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FATMA BERNA BENLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. FATMA BERNA BENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Matematiğin ortaya çıkışından itibaren gelişim sürecini ve matematiksel düşünce yöntemlerini incelemektir.
Dersin tanımı Matematiksel düşünce sisteminin gelişim süreci içindeki safhaları.

Dersin içeriği
1- Matematiğin tanımı ve genel özellikleri
2- Matematiğin kökeni ve gelişimi
3- Matematiğin kökeni ve gelişimi
4- Modern matematiğe geçiş
5- Matematiksel düşünme yöntemi
6- Matematiksel nesneler
7- Matematiksel kesinlik
8- Matematikte bunalımlar ve paradokslar
9- Ara sınav
10- Matematikte bunalımlar ve paradokslar
11- Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler
12- Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler
13- Aksiyomatik yöntem
14- Aksiyomatik yöntem
15- Kuramsal uygulamalı ayrımı
16- Matematiğin bilimdeki yeri
17- Matematiğin kültür ve sanatla ilişkisi
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematiğin Kökeni ve Gelişimini açıklayabilecektir
2- Modern matematiğin nasıl ortaya çıktığını açıklayabilecektir
3- Matematiksel düşünme yöntemini açıklayabilecektir
4- Matematiğin Temelleri ve Nesneleri Hakkında Fikir Sahibidir
5- Matematiğin İşlevlerini açıklayabilecektir
6- ---
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 8 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar