Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > PAZARLAMA YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PAZARLAMA YÖNETİMİ Birinci düzey A-İŞL210 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Haftalık ders planında belirtilen konular, projeksiyonda hazırlanan ders sunumları yoluyla anlatılacaktır. Ayrıca, öğrencilerin derse katılımını sağlamak için sınıf içi tartışmalar, yapılacaktır.
Dersin amacı Pazarlamanın yönetsel açıdan incelenmesi ve, pazarlama ile ilgili güncel konulardan bahsedilmesi ve uygulamadan örnekler verilmesi hedeflenmiştir. Diğer bir ifadeyle, pazarlama faaliyetleri yönetsel yaklaşımla incelenmeye çalışılacaktır.
Dersin tanımı Rekabetin yoğun olduğu günümüz iş dünyasında geleceğin yöneticileri olacak öğrencilerimizi güncel pazarlama konuları hakkında bilgilendirerek farklılık oluşturmalarını sağlamaktır.

Dersin içeriği
1- Pazarlama ve Pazarlama Yönetimi Hakkında Genel Bilgiler
2- Güncel Pazarlama Kavramları
3- Pazarlama Sorunlarına Yaklaşımlar
4- İşletmenin Felsefesi
5- Durum ve Rekabet Analizi
6- Pazarlar ve Tüketici Davranışları
7- Hedef Pazar Tayini
8- Ara sınavlar
9- Büyüme Stratejileri
10- Rekabet Stratejileri
11- Rekabet Stratejileri (Devam)
12- Ürün Politikaları
13- Fiyat Politikaları
14- Dağıtım Kanalları
15- Tutundurma Politikaları
16- Final Sınavları
17- Final Sınavları
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Pazarlamadaki güncel gelişmeleri tanımlar.
2- Pazarlamanın makro ve mikro çevresel faktörlerini listeler.
3- Pazarlama karması stratejilerini işletme uygulamalarından örnekler vererek açıklar.
4- İşletmelerin uyguladığı pazarlama stratejilerin nedenlerini gösterir.
5- Tüketici satın alma karar sürecini tasarlar.
6- İş hayatındaki pazarlama faaliyetlerine yönelik strateji geliştirir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     117
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi (Stratejik ve Global Yaklaşım), 6.Bası,Beta Basım A.Ş., İstanbul, 2013.
Yardımcı Kaynaklar İnci Varinli, Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar, Detay yayıncılık, Ankara, 2013.

Ders ile ilgili dosyalar