Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI İkinci düzey MB 018 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, fen öğretiminde okul dışı öğrenme kavramının ve öğretim sürecinin öğretmen adaylarına tanıtılarak öğretmen adaylarının bu ortamlarda yapabilecekleri örnek etkinlikler geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı • Okul dışı öğrenmenin kapsamı • Okul dışı ortamlarda fen öğretimi • Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller • Okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.) • Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Formal, informal ve non-formal öğrenme kavramlarının tanıtılması
3- Okul dışı öğrenme ortamlarının tanıtımı
4- Okul dışı öğretim etkinliği tasarlanması
5- Okul dışı öğretim etkinliği tasarlanması
6- Okul dışı öğretim etkinliği tasarlanması
7- Ara sınav
8- Okul dışı öğrenme ortamı ziyareti
9- Okul dışı öğrenme ortamı ziyareti
10- Okul dışı öğretim etkinliği tasarlanması
11- Tasarlanan etkinliklerin paylaşılması ve değerlendirilmesi
12- Tasarlanan etkinliklerin paylaşılması ve değerlendirilmesi
13- Tasarlanan etkinliklerin paylaşılması ve değerlendirilmesi
14- Tasarlanan etkinliklerin paylaşılması ve değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Formal, informal ve non-formal öğrenme kavramlarını tanır.
2- Okul dışı öğrenme ortamlarını tanır.
3- Okul dışı öğrenme ortamlarında uygulamalar gerçekleştirir.
4- Bir okul dışı öğrenme etkinliği tasarlar ve uygular.
5- Uygulanan okul dışı öğrenme etkinliğine ilişkin ölçme ve değerlendirme yapar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Laçin Şimşek, C. (Ed.). (2011). Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları. Ankara: Pegem. Uzunöz, A., Şeyihoğlu, A., Akbaş, Y.,Gençtürk, E. (Ed.). (2012). Doğa Eğitimi: Ders Dışı Öğretim Faaliyetlerine Örnek.

Ders ile ilgili dosyalar