Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > DÖNEM PROJESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DÖNEM PROJESİ Üçüncü düzey İŞLT 521 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Öğrencinin ilk dönemini tamamlamış olması bu dersin ön şartıdır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ HARUN KINACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. A. Asuman Akdoğan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Birebir görüşme ve danışmanlık şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Öğrencinin hazırlayacağı dönem projesinin yazılmasına danışmanlık yapmaktır
Dersin tanımı bu ders öğrencinin hazırlayacağı dönem projesi konusunun seçimi, kaynak tarama, yazım aşamalarında öğrenciye danışmanlık çalışmalarını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Dönem projesi konusu araştırma
2- Dönem projesi konusu belirleme ve seçimi
3- Kaynak araştırma
4- Ön Rapor sunumu
5- Ön Raporun Düzeltilmesi ve Danışmanlık
6- Danışmanlık
7- Danışmanlık
8- Danışmanlık
9- Danışmanlık
10- Danışmanlık
11- Danışmanlık
12- Danışmanlık
13- Nihai Projenin son taslağının gözden geçirilmesi
14- Proje teslimi ve sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin proje belirleme ve seçimi konusunda kendini geliştirmeleri sağlanır
2- Öğrencilerin bilimsel esaslara göre kaynak tarama ve kullanma becerilerinin geliştirilmesi sağlanır
3- öğrencilerin bilimsel esaslara göre proje yazma becerilerinin gelişmesi sağlanır
4- Öğrencilerin bilimsel becerileri geliştirilir
5- Öğrencilerin araştırma becerileri geliştirilir
6- Öğrencilerin inceleme yetenekleri pekiştirilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 1 100 100
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 100 100
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 150 150
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 100 100
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 100 100
Toplam iş yükü     744
AKTS     30.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Proje ile ilgili araştırma ve yazım konusundaki kaynaklar tavsiye edilmektedir
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar