Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (tezsiz Y.lis.i.ö.) > DÖNEM PROJESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DÖNEM PROJESİ İkinci düzey İŞLT 521 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Öğrencinin ilk dönemini tamamlamış olması bu dersin ön şartıdır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ HARUN KINACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. A. Asuman Akdoğan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Birebir görüşme ve danışmanlık şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Öğrencinin hazırlayacağı dönem projesinin yazılmasına danışmanlık yapmaktır
Dersin tanımı bu ders öğrencinin hazırlayacağı dönem projesi konusunun seçimi, kaynak tarama, yazım aşamalarında öğrenciye danışmanlık çalışmalarını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Dönem projesi konusu araştırma
2- Dönem projesi konusu belirleme ve seçimi
3- Kaynak araştırma
4- Ön Rapor sunumu
5- Ön Raporun Düzeltilmesi ve Danışmanlık
6- Danışmanlık
7- Danışmanlık
8- Danışmanlık
9- Danışmanlık
10- Danışmanlık
11- Danışmanlık
12- Danışmanlık
13- Nihai Projenin son taslağının gözden geçirilmesi
14- Proje teslimi ve sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin proje belirleme ve seçimi konusunda kendini geliştirmeleri sağlanır
2- Öğrencilerin bilimsel esaslara göre kaynak tarama ve kullanma becerilerinin geliştirilmesi sağlanır
3- öğrencilerin bilimsel esaslara göre proje yazma becerilerinin gelişmesi sağlanır
4- Öğrencilerin bilimsel becerileri geliştirilir
5- Öğrencilerin araştırma becerileri geliştirilir
6- Öğrencilerin inceleme yetenekleri pekiştirilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmecilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2- İşletmenin temel fonksiyonlarını ve bunların birbirleri ile ilişkilerini bütüncül bir şekilde açıklar.
3- İşletmelerin çevresel koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar.
4- İşletmelerdeki temel değer zinciri faaliyetlerini açıklar.
5- Analitik düşünme yetisi kazanarak, temel işletmecilik problemlerini çözer.
6- Bilgi, düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
7- İşletmeciliğe ilişkin geleneksel ve çağdaş yaklaşımları karşılaştırır ve bunların işletmelerde nasıl uygulanacağını gösterir.
8- İşletmelerde insan kaynaklarının nasıl etkin ve verimli bir şekilde yönetileceğini açıklar.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 1 100 100
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 100 100
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 150 150
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 100 100
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 100 100
Toplam iş yükü     744
AKTS     30.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Proje ile ilgili araştırma ve yazım konusundaki kaynaklar tavsiye edilmektedir
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar