Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KLASİK METİNLER II |
Birinci düzey |
RDE 108 |
Zorunlu |
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. TAMARA TANASHEVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. Öğr. Üyesi ERDEM ERİNÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin Orta Çağ, Aydınlanma, Klasisizm, Realizm, Dekadans ve Modernizm metinleri aracılığıyla Batı düşünce dünyasının temellerini anlama ve yorumlamalarını sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin Batı temelli Rus düşünce tarihini Rus dili, edebiyatı ve kültürüne yönelik derslerde anlayabilmeleri için evrensel metin minimumuna eriştiren, haftada iki saat, teorik olarak verilen derstir.
|
1- |
Syllabus tanıtımı. Geçen dönem içinde sunulan Yunan-Roma ve Musevi-Hıristiyan metinlerinin anımsama amaçlı tekrarı. Ortaçağ ve genel özelliklerine dair sunum.
|
2- |
Ortaçağ kültürü, çeşitli alanlardaki Orta Çağ metinlerinin tanıtımı: Ramon Llull “Şovalyeliğin Esasları”, Willhelm Durandus “Edebi Eleştiri”.
|
3- |
Aquinalı Thomas ve Aziz Augustus metinlerinin Platon ve Aristoteles metinleri ile karşılaştırılması.
|
4- |
Orta Çağ’a bugünden bakan metinlerin incelenmesi: Umberto Eco “Orta Çağ’ı Düşlemek”, “Orta Çağ’ı Yaşamak”.
|
5- |
Dante Allighieri’nin İlahi Komedya eserinin “Cehennem” bölümüne dair çalışma.
|
6- |
Dante Allighieri’nin İlahi Komedya eserinin “Araf” bölümüne dair çalışma. Eserin kültür tarihindeki farklı yansımalarına dair sunum.
|
7- |
Rönesans ve “Metsenat” sistemi, kültürel hayata yansıması.
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
William Shakespeare “Othello” eserinin incelenmesi.
|
10- |
Aydınlanma yazarları (Voltaire, Jean Jacques Rousseau, Montesquieu, Swift) ve toplumsal metinler (Amerikan Bağımsızlık Bildirgesi (1776), Vatandaş ve İnsan Hakları Deklarasyonu(1789)).
|
11- |
Sanayi Devrimi ve metinlere yansıması: Realizm, şehirleşme, romanın yaygınlaşması.
|
12- |
Şehirleşme ile edebiyatın toplumsal sınıf katalizörü işlevi görmesi: Charles Dickens “Bir Noel Şarkısı” metni üzerinden. / Urbanization and literature acting as a catalyst on social class system: A reading of Charles Dicken’s “A Christmas Carol”
|
13- |
Dekadans: sebepleri ve doğurduğu akımlar (Sembolizm, Neoromantizm, İmpresyonizm, Estetizm, Futurizm)
|
14- |
Konu tekrarı, final sınavına hazırlık.
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin klasik metinler aracılığıyla batı düşünce tarihini kavramalarını sağlamak; / Help students conceive Western philosophy through classic texts
|
2- |
Klasik metinlere göndermeler içeren Rusça dil, edebiyat ve tarih metinlerini anlaşılır kılmak; / Make clear of Russian language, literature and culture texts, which reference classical texts.
|
3- |
Orta Çağ’dan Modernizm’e temel metinler üzerinden Batı dünyasının kültürel ve edebi edimlerini tanımak; / From Medieval times to Modernism, learn and know cultural and literary experiences of Western world through classical texts
|
4- |
Öğrencilerin temel Avrupa tarihine, sanatına ve edebiyatına dair fikir sahibi olmalarını sağlamak. / Help students to have opinions about basic European history, art and literature.
|
5- |
.
|
6- |
.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
|
|
10- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
11- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
12- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
13- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
13
|
1
|
13
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
13
|
1
|
13
|
Toplam iş yükü
|
|
|
73
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Programda adı anılan metinler dönem boyunca öğrencilere tavsiye edilmektedir. Yardımcı kaynaklar listesindeki kitaplar da metinlerin anlaşılmasına rehber olacak niteliktedir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Edebi Eserler:
- Dante Allighieri, İlahi Komedya
- William Shakespeare, Othello
- Charles Dickens, Bir Noel Şarkısı
Makaleler:
- Umberto Eco, Orta Çağ’ı Düşlemek
- Umberto Eco, Orta Çağ’ı Yaşamak
|
|