Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > TECHNICAL ENGLISH-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TECHNICAL ENGLISH-I Birinci düzey MYD 101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili İNGİLİZCE
Koordinatör PROF. DR. SEDAT ÖZDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SEDAT ÖZDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli SINIFTA UYGULAMALI
Dersin amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin bilimsel bir ortamda mühendislikle ilgili bilgilerini ve fikirlerini İngilizce kullanarak açıklamak ve okudukları herhangi bir konudaki yazıyı anlayarak değerlendirme becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı iNGİLİZCE TEMEL BİLGİLERİ BİLİM VE TEKNOLOJİDE KULLANMAYI SAĞLAMAYA YÖENİLİK BİR DERSTİR.

Dersin içeriği
1- Engineering Materials
2- Engineering Materials
3- Vectors
4- Vectors
5- Force
6- Force
7- Levers
8- Stress and Strain
9- Stress and Strain
10- Stress and Strain
11- Ideal and Practical Machines
12- Internal Combustion Engines
13- Internal Combustion Engines
14- Ideal and Practical Machines
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngilizce yi kullanarak çeşitli konularda etkin iletişim kurma becerisi kazandırmak
2- Malzemeler ile ilgili konuları İngilizce ile öğrenme becerisi kazandırmak
3- Vektörlerle ilgili konuları İngilizce ile öğrenme becerisi kazandırmak
4- Kuvvet ve enerji ilgili konuları İngilizce ile öğrenme becerisi kazandırmak
5- Sürtünme ilgili konuları İngilizce ile öğrenme becerisi kazandırmak
6- Gerilme ve şekil değiştirme ilgili konuları İngilizce ile öğrenme becerisi kazandırmak
7- Makineler hakkında İngilizce edinme becerisi kazandırmak
8- Motorlar hakkında İngilizce bilgi edinme becerisi kazandırmak
9- Genel mühendislik konuları hakkında İngilizce bilgi edinme becerisi kazandırmak
10- İgilizce etkin sunum yapabilme, tasarım ve üretim raporları yazma becerisi kazandırmak

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı English in Mechanical Engineering, Eric H. Glendining, Oxford University Press, Oxford, 1991
Yardımcı Kaynaklar Elementary Technical English, Martin Webber and Jonathan Seath, Thomas Nelson mad Sons Ltd., Surrey,1984.

Ders ile ilgili dosyalar