Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİTİRME ÖDEVİ |
Birinci düzey |
ESM 406 |
Zorunlu |
8 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL HAKAN AÇIKEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HÜSEYİN YAPICI, DOÇ.DR. GAMZE GENÇ, DOÇ.DR. M.SERDAR GENÇ, DOÇ. DR. NESRİN KAYATAŞ DEMİR, YRD. DOÇ. DR. GÜLŞAH ELDEN, YRD. DOÇ. DR. SALTUK BUĞRA SELÇUKLU, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET FATİH KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır.
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim, uygulamalı eğitim.
|
Dersin amacı
|
Enerji Sistemleri Mühendisliği ile ilgi alanlarına giren seçilmiş konularda teorik veya uygulamaya yönelik yapılabilecek geniş kapsamlı, bilimsel araştırma ve incelemeler, çalışmanın bölüm bitirme ödevi ilkelerine uygun olarak hazırlanan bir teknik rapor halinde sunulması ve savunulması.
|
Dersin tanımı
|
Enerji Sistemleri mühendisliği öğrencileri dört yıllık öğrenim süreçleri boyunca edindikleri mesleki bilgi ve beceriyi kullanarak bir enerji sisteminin tasarımını yaparak ve/veya teorik, deneysel veya sayısal yöntemlerle inceleyerek bir bitirme projesi hazırlamak zorundadırlar.
|
1- |
Bitirme ödevi konusunun belirlenmesi
|
2- |
Konu ile ilgili literatür taraması
|
3- |
Konu ile ilgili literatür taraması
|
4- |
Konu ile ilgili yapılmış çalışmaların derlenmesi
|
5- |
Bitirme ödevi kapsamında nelerin yapılabileceğini belirleme
|
6- |
Gerekli hesapların, analizlerin varsa deneylerin yapılması
|
7- |
Gerekli hesapların, analizlerin varsa deneylerin yapılması
|
8- |
Gerekli hesapların, analizlerin varsa deneylerin yapılması
|
9- |
Gerekli hesapların, analizlerin varsa deneylerin yapılması
|
10- |
Bulunan sonuçları değerlendirme
|
11- |
Bulunan sonuçları değerlendirme
|
12- |
Bulunan sonuçları değerlendirme
|
13- |
Bitirme ödevinin yazımı
|
14- |
Bitirme ödevinin sunulması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma ve pratik bilgiye dönüştürme becerisi kazandırma
|
2- |
Takım çalışmalarına yatkınlığı arttırma
|
3- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazandırma
|
4- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırma
|
5- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı yada süreci tasarlama becerisi kazandırma
|
6- |
Sunum yapma ve savunma becerisi kazanma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
|
|
2- |
Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
|
|
3- |
Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
|
|
4- |
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
5- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
|
7- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
8- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
9- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
10- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
11- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
12- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
13- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
14- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
15- |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
|
|
16- |
Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
|
|
17- |
Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
1
|
14
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
14
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
14
|
14
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
12
|
12
|
144
|
Toplam iş yükü
|
|
|
194
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İlgili araştırma araçları ve kaynaklar. Her öğretim elemanının verdiği konuya göre farklılık göstermektedir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İlgili araştırma araçları ve kaynaklar.
|
|