Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > BİTİRME ÖDEVİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTİRME ÖDEVİ Birinci düzey ESM 406 Zorunlu 8 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri .
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL HAKAN AÇIKEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN YAPICI, DOÇ.DR. GAMZE GENÇ, DOÇ.DR. M.SERDAR GENÇ, DOÇ. DR. NESRİN KAYATAŞ DEMİR, YRD. DOÇ. DR. GÜLŞAH ELDEN, YRD. DOÇ. DR. SALTUK BUĞRA SELÇUKLU, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET FATİH KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim, uygulamalı eğitim.
Dersin amacı Enerji Sistemleri Mühendisliği ile ilgi alanlarına giren seçilmiş konularda teorik veya uygulamaya yönelik yapılabilecek geniş kapsamlı, bilimsel araştırma ve incelemeler, çalışmanın bölüm bitirme ödevi ilkelerine uygun olarak hazırlanan bir teknik rapor halinde sunulması ve savunulması.
Dersin tanımı Enerji Sistemleri mühendisliği öğrencileri dört yıllık öğrenim süreçleri boyunca edindikleri mesleki bilgi ve beceriyi kullanarak bir enerji sisteminin tasarımını yaparak ve/veya teorik, deneysel veya sayısal yöntemlerle inceleyerek bir bitirme projesi hazırlamak zorundadırlar.

Dersin içeriği
1- Bitirme ödevi konusunun belirlenmesi
2- Konu ile ilgili literatür taraması
3- Konu ile ilgili literatür taraması
4- Konu ile ilgili yapılmış çalışmaların derlenmesi
5- Bitirme ödevi kapsamında nelerin yapılabileceğini belirleme
6- Gerekli hesapların, analizlerin varsa deneylerin yapılması
7- Gerekli hesapların, analizlerin varsa deneylerin yapılması
8- Gerekli hesapların, analizlerin varsa deneylerin yapılması
9- Gerekli hesapların, analizlerin varsa deneylerin yapılması
10- Bulunan sonuçları değerlendirme
11- Bulunan sonuçları değerlendirme
12- Bulunan sonuçları değerlendirme
13- Bitirme ödevinin yazımı
14- Bitirme ödevinin sunulması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma ve pratik bilgiye dönüştürme becerisi kazandırma
2- Takım çalışmalarına yatkınlığı arttırma
3- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazandırma
4- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı yada süreci tasarlama becerisi kazandırma
6- Sunum yapma ve savunma becerisi kazanma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 14 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 14 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 12 12 144
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili araştırma araçları ve kaynaklar. Her öğretim elemanının verdiği konuya göre farklılık göstermektedir.
Yardımcı Kaynaklar İlgili araştırma araçları ve kaynaklar.

Ders ile ilgili dosyalar