Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği (y.l.) > LİNEER OLMAYAN SONLU ELEMANLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİNEER OLMAYAN SONLU ELEMANLAR İkinci düzey MKM 506 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RECEP GÜNEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. RECEP GÜNEŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör. Mevlüt HAKAN
Dersin veriliş şekli Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller ve problem çözümleri
Dersin amacı Lineer olmayan sonlu elemanlar metodu ve lineer olmayan çözüm tekniklerinin temellerinin anlatılması. Farklı disiplinlerdeki mühendislik problemlerinin çözümünde sonlu elemanlar metodunun kullandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sonlu elemanlar metodu ısı transferi, akışkanlar mekaniği ve katı mekaniği gibi fiziksel olayların analitik olarak tanımlanmaları neticesinde ortaya çıkan diferansiyel denklemlerin çözümü için kullanılan nümerik bir tekniktir

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Sonlu elemanlar metoduna genel bir bakış
3- Bir boyutlu ısı transferi ve diğer alan problemleri
4- Lineer olmayan eğilme ve düz kirişler
5- İki boyutlu ısı transferi ve diğer alan problemleri
6- İki boyutlu ısı transferi ve diğer alan problemleri
7- Elastik plakaların lineer olmayan eğilme analizleri
8- Elastik plakaların lineer olmayan eğilme analizleri
9- Viskoz sıkıştırılamayan akışkanların akış analizleri
10- Zamana bağlı problemlerin lineer olmayan analizleri
11- Zamana bağlı problemlerin lineer olmayan analizleri
12- Katı sistemlerin sonlu elemanlar formülasyonu
13- Lineer olmayan malzeme sistemleri ve birleşik problemler.
14- Lineer olmayan malzeme sistemleri ve birleşik problemler.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lineer olmayan sonlu elemanlar metodunda kullanılan temel kavramları öğrenmek.
2- Bir boyutlu ısı transferi ve diğer alan problemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
3- Düz kirişlerin lineer olmayan bir boyutlu eğilme problemlerinde sonlu elemanlar metodunu uygulayabilmek.
4- İki boyutlu ısı transferi ve diğer alan problemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
5- Elastik plakaların lineer olmayan eğilme analizlerinde klasik plaka teorisini uygulamak.
6- Viskoz sıkıştırılamayan akışkanların akış analizleri yapabilmek.
7- Zamana bağlı problemlerin lineer olmayan analizleri hakkında bilgi sahibi olmak.
8- Katı sistemlerin sonlu elemanlar formülasyonunu anlamak.
9- Lineer olmayan malzeme sistemleri ve birleşik problemler hakkında bilgi sahibi olmak.
10- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı J.N. Reddy, Introduction to Nonlinear Finite Element Analysis
Yardımcı Kaynaklar M.A. Crisfield, Non-linear Finite Element Analysis of Solids and Structures

Ders ile ilgili dosyalar