Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BUSINESS STATISTICS I |
Birinci düzey |
A-İŞL217 |
Zorunlu |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AHMET HASKÖSE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ahmet Hasköse
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Expository teaching: Present content, practice, etc.
|
Dersin amacı
|
This course is designed to teach students the basic statistical tools required to formulate statistical questions, perform rudimentary analysis, and apply statistical thinking to their field of study. At the end of the course, students are expected to be able to critically analyze data sets and apply the tools of statistics to data in order to improve decision making.
|
Dersin tanımı
|
Descriptive Statistics and Probability
|
1- |
Basic Definitions: Statistic, Variable, Parameter and etc.
|
2- |
Data Collection, Statistical Data and Tabular Approach
|
3- |
Data Collection, Statistical Data and Graphical Approach
|
4- |
Measures for Central Tendency
|
5- |
Measures for Central Tendency
|
6- |
Measures for Variability
|
7- |
Measures for Kurtosis and Skewness
|
8- |
MIDTERM EXAM
|
9- |
Probability: Basic Definitions
|
10- |
Probability
|
11- |
Discrete Random Variables and Probability
|
12- |
Binomial and Poisson Distributions
|
13- |
Continuous Random Variables and Probability
|
14- |
Normal Distribution
|
15- |
Normal Distribution
|
16- |
FINAL EXAM
|
17- |
FINAL EXAM
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
At the end of this course, students should be able to distinguish between quantitative and categorical data and know which graphical and tabular techniques to apply to each.
|
2- |
Students in this course will know fundamental statistical concepts and some of their basic applications in science and society.
|
3- |
Students are expected to know how to organize, manage, and present a data set.
|
4- |
Students are expected to be able to use and apply a variety of specific statistical methods and produce and interpret graphical displays for simple data sets.
|
5- |
Students are expected to be able to discuss and comment the results of statistical analysis.
|
6- |
Students are expected to be able to develop their knowledge related to probability, as well as some discrete and continous distributions.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
|
|
2- |
İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
|
|
3- |
İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
|
|
4- |
İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
|
|
5- |
İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
|
|
6- |
Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
|
|
7- |
İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
|
|
8- |
Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
|
|
9- |
İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
|
|
10- |
İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
|
|
11- |
Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
|
|
12- |
Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
|
|
13- |
İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
|
|
14- |
Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
|
|
15- |
İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
|
|
16- |
Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
|
|
17- |
Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
|
|
18- |
Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
|
|
19- |
Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
|
20- |
ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
4
|
48
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
121
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1) Statistics for Business and Economics by Newbold, P., Prentice-Hall International, Inc.
2) Statistics for Business and Economics by Anderson D.R., Sweeney, D.J. and Williams T.A., Thomson South-Western
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Lecture notes
|
|