Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EDEBİYAT AKIMLARI |
Üçüncü düzey |
TDE 552 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MÜMTAZ SARIÇİÇEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Mümtaz Sarıçiçek
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teori-Uygulama
|
Dersin amacı
|
Batı edebiyatlarını ve belli başlı edebiyat akımları ve bu akımların geliştiği sosyo-kültürel ortam hakkında hakkında bilgi kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Edebiyat akımı nedir; Batı ve Türk edebiyatlarında edebiyat akımı nasıl ortaya çıkıp gelişmiştir?
|
1- |
Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler.
|
2- |
Edebiyat akımı; tanımı, niteliği. Batı edebiyatı kavramı, kapsamı, sınırları.
|
3- |
Antik Yunan çağında kültür, sanat, edebiyat. Belli başlı türler.
|
4- |
Antik çağda destan ve tiyatro. Homeros destanları ve Sophokles tragedyaları üzerine değerlendirmeler.
|
5- |
Latin edebiyatı. Belli başlı dönemler ve türler. Destan ve hitabet türlerinde okumalar. Vergilius ve Cicero.
|
6- |
Orta çağlardan sonra Batı edebiyatlarında gelişmeler. Millî edebiyatların teşekkülü.
|
7- |
Hümanist çağ. Dante: İlahi Komedya, Boccaccio: Decameron Hikâyeleri
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Klasisizmin doğuşu. Belli başlı özellikleri. Temsilcileri.
Shakespeare, Moliere ve Cervantes okumaları.
|
10- |
Romantizm; özellikleri ve temsilcileri. Victor Hugo, Goethe, Lamartine okumaları.
|
11- |
Realizm ve natüralizm; özellikleri ve temsilcileri.
Standhal, Balzac, Dostoyevski, Zola okumaları.
|
12- |
Parnasizm, sembolizm, empresyonizm, ekspresyonizm, fütürizm, letrizm, Dadaizm; özellikleri ve temsilcileri.
|
13- |
Sürrealizm ve varoluşçuluk; özellikleri ve temsilcileri.
Sartre okumaları.
|
14- |
Modernizm ve postmodernizm.
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Edebiyat akımının ne olduğu kavranır.
|
2- |
Batı edebiyatlarında edebiyat akımının ortaya çıkışının edebi, sosyal, kültürel, felsefi şartları kavranır.
|
3- |
Batı edebiyatlarında ortaya çıkan edebiyat akımlarının özellikleri ve temsilcileri öğrenilir.
|
4- |
Türk edebiyatında "edebiyat akımı var mı" sorusuna cevap aranır?
|
5- |
Edebi devirlerin edebiyat akımları ile ilişkisi kavranır.
|
6- |
Edebiyat akımlarının edebi metin üzerinden izini sürmeyi kavrar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Öğrencinin seçtiği derslerde ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olmaktadır
|
|
2- |
Mezunlar Kamu Hukuku Doktoru Ünvanı almaktadır
|
|
3- |
Eğitim süresince elde edilen bilgiler öğrencilere mesleklerine katkı sağlamaktadır
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
4
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
1
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İsmail Çetişli, Batı Edebiyatında Edebi Akımlar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Suut Kemal Yetkin, Edebiyatta Akımlar
2. Türk Dili Dergisi, Yazın Akımları Özel Sayısı
3. Ali İhsan Kolcu, Batı Edebiyatları
4. Alev Alatlı, Batıya Yön Veren Metinler
5. Güler Çelgin, Eski Yunan Edebiyatı
6. Müzehher Erim, Latin Edebiyatı
|
|