Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİNDİRİM SİSTEMİ ANATOMİSİ |
İkinci düzey |
ANA 506 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MEHTAP NİSARİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. AYŞE SAĞIROĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
Sindirim sistemini ve bu sistem ile ilgili terminolojiyi kavratmak
|
Dersin tanımı
|
Sindirim Sistemi anatomisi
|
1- |
Sindirim sistemi hakkında genel bilgi
|
2- |
Ağız boşluğu ve ilişkili yapıların anatomisi (damak, Dil, dişler ve tükrük bezlerinin anatomisi)
|
3- |
Yemek borusu anatomisi
|
4- |
Mide anatomisi
|
5- |
İnce bağırsakların anatomisi
|
6- |
İnce bağırsakların anatomisi
|
7- |
Kalın bağırsakların anatomisi
|
8- |
Kalın bağırsakların anatomisi
|
9- |
Sınav
|
10- |
Pankreas anatomisi
|
11- |
Karaciğer anatomisi
|
12- |
Dalak anatomisi
|
13- |
Periton ve Karın anatomisi
|
14- |
Tartışma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dersin sonunda öğrenciler sindrim sistemi ile ilgili terminolojinin öğrenecek
|
2- |
Öğrenciler sindirim sistemini oluşturan organların anatomisini öğrenecek
|
3- |
Sindirim sistemini olusturan organlar arasındaki ilişkileri kavrayacak
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
3
|
30
|
Ödevler
|
10
|
1
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
9
|
3
|
27
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
4
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
1
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
197
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Grays anatomy, Williams PL, Warwick R, Dyson M, Banister LH. (37th ed). Churchill Livingstone, Edinburgh 1989.
Anatomy, Arıncı K and Elhan A. Güneş Kitabevi Ankara 2001
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|