Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > SEYAHAT İŞLETMELERİ YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEYAHAT İŞLETMELERİ YÖNETİMİ Birinci düzey REH210 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET HALİT AKIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Nihat ÇEŞMECİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin seyahat işletmeciliği ve ilgili konulardaki becerilerinin arttırılması, seyahat işletmelerinin fonksiyonları ve seyahat işletmelerine uyarlanabilecek güncel yönetim yaklaşımları hakkında bilgi edinmelerini sağlamak
Dersin tanımı Seyahat İşletmeciliği ile İlgili Temel Kavramlar, Seyahat İşletmelerinin Fonksiyonları, Yönetim Fonksiyonları ve Güncel Yönetim Yaklaşımları

Dersin içeriği
1- Seyahat Kavramı, Seyahat Nedenleri,Tarihçesi.
2- Seyahatlerin Ulaştırma ve Konaklama Boyutuna İlişkin Bilgiler
3- Seyahat İşletmelerinin Fonksiyonları
4- Seyahat İşletmelerinin Spesifik Görevleri
5- Seyaha İşletmelerinin Sınıflandırılması
6- Seyahat Operasyonları
7- Seyahat Operasyonları
8- Seyahat İşletmelerinde Güncel Yönetim Yaklaşımları
9- Seyahat İşletmelerinde Strateji ve İş Planı
10- Seyahat İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi
11- Seyahat İşletmelerinde Pazarlama
12- Seyahat İşletmeleri ve Lojistik
13- Seyahat İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı
14- Genel Tekrar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Seyahat işletmeciliği ile ilgili temel kavramları açıklayabilir
2- İşletme ve yönetim fonksiyonlarını sıralayabilir ve açıklayabilir
3- Güncel yönetim yaklaşımları hakkında bilgi verebilir
4- Seyahat işletmelerinin fonksiyonlarını analiz edebilir
5- Stratejik yönetim unsurları hakkında bilgi verebilir.
6- Yönetim teorileri hakkında bilgi verebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mengü, C. (2018) Seyahahat İşletmelerinde Yönetim ve Operasyon Stratejileri, Detay Yayıncılık: Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Zengin, B., Sarıışık M. ve Avcıkurt C.(2017) Uluslararası Seyahat İşletmeciliği, Detay Yayıncılık: Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar