Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BÖCEK FİZYOLOJİSİ |
İkinci düzey |
BİY 514 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin böceklerin organ sistemlerini kavramalarını sağlamak, Fizyolojinin temel pirensiplerini kavratmak, Böceklerin dolaşım, boşaltım, solunum, üreme sistemlerinin fonksiyonlarını kavratmak ve diğer organizmalarla mukayese yapabilme becerisi kazandırmak, Böceklerin dış ve iç uyaranlara karşı nasıl tepkiler oluşturduğu ve nasıl adapte olduğu konusunda bilgi ve deneyim kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Böceklerin beslenmesi ve metabolizması, gaz değişimi, vücut sıvısının dengesi ve boşaltım, hareket, sinirsel ve hormonal kontrol sistemleri, algılama ve tepkime organları, üreme, dolaşım, embriyonik gelişim ve başkalaşım.
|
1- |
Böceklerdeki integümentin moleküler yapısı
|
2- |
Böceklerde Sinir sistemi
|
3- |
Böceklerde hormonal kontrol
|
4- |
Duyu Organları
|
5- |
Dolaşım Sistemi
|
6- |
Dişi ve Erkek böceklerin üreme sistemlerinin incelenmesi
|
7- |
Embriyogenez ve böcek gelişimi
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Böceklerde Sindirim
|
10- |
Böceklerde Bağışıklık
|
11- |
Böcekler nasıl boşaltım yapar
|
12- |
Böceklerde solunum
|
13- |
Böcek Kontrol yöntemlerinin böcek sistemlerine etkileri
|
14- |
Böceklerde metabolizma
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Böcek fizyolojisini öğrenebilir.
|
2- |
Böceklerin kutikul yapısını ve deri değiştirme mekanizmasını kavrayabilir.
|
3- |
Solunum sistemi öğrenebilir.
|
4- |
Dolaşım sistemi ve ilgili dokuları öğrenebilir.
|
5- |
Hemolenfin bileşimini ve Hemolenfin işlevini öğrenebili
|
6- |
Sindirim sistemini tanımlayabilir ve sindirim enzimlerini tanımlayabilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
10
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
4
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Genel Entomoloji, İ. Akif KANSU, Ankara Üniv. Ziraat Fak. Bitki koruma, Ankara,1990
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kerkut, G.A., Gilbert,L.I., Comprehensive Insect Phisilogy Biochemistry and Pharmacology,
|
|