Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > SEED PRODUCTION
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEED PRODUCTION İkinci düzey AGS 521 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili English
Koordinatör PROF. DR. HALİT YETİŞİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HALİT YETİŞİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Face to face
Dersin amacı To teach seed formation in plants and seed production (open pollinayted and hybrid) in major vegetables
Dersin tanımı Seed formatoion in plants and seed production in major vegetables

Dersin içeriği
1- Gametophitif cell formation in plants.
2- Pollination in plants
3- Fertilization in plants
4- Seed formation and development in plants
5- Alternative seed fornation ways in plants.
6- Open pollinated seed production in vegetables.
7- Hybrid seed production in vegetables
8- Seed production in tomato
9- Seed production in peper
10- Seed production in eggplants
11- Seed production in onion
12- Seed production in carrot
13- Seed production in cabbage
14- Seed production in lettuce
15- Seed production spinach
16- Seed production in watermelon
17- Seed production in squash
18- Seed production in melon
19- Seed application methods
20- Seed coating technologies.

Dersin öğrenme çıktıları
1- Knows formation of pollen grain and egg cell
2- Knows pollination in plants
3- Knows fertilization in plnats
4- Knows seed and fruit development
5- Knows alternative way of seed formation
6- Knows characteristics of open pollinated and hybrid seeds
7- Knows seed production in tomato, pepper and eggplant
8- Knows seed production in watermelon, melon and squash
9- Knows seed production cabbage, lettuce, onion, carrot and spinach
10- Knows seed application methods

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 8 1 8
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 4 20
Ödev 3 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar