Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > TEMEL HİSTOLOJİ (BİLİMSEL HAZIRLIK)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL HİSTOLOJİ (BİLİMSEL HAZIRLIK) Üçüncü düzey HİS 000 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. GÖZDE ÖZGE ÖNDER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÖZDE ÖZGE ÖNDER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıf dersi
Dersin amacı Dokuların histolojisini ve fonksiyonlarını kavratmak.
Dersin tanımı Dokuların genel histolojik özellikleri

Dersin içeriği
1- Histolojinin genel özellikleri.
2- Epitel dokusunun sınıflandırılması
3- Epitel hücrelerinin polaritesi ve özelleşmeleri
4- Bezler, ekzokrin bezlerin sınıflandırılması
5- Bağ dokusu ve bileşenleri
6- Bağ dokusu tipleri
7- Kan dokusu
8- Kıkırdağın genel özellikleri ve tipleri
9- Sınav
10- Kemik dokusu
11- Kemik dokusunun gelişimi, şekillenmesi ve tamiri
12- Kas dokusunun gnele özellikleri ve tipleri
13- sinir dokusunun genel özellikleri
14- Sinir dokusunun destek hücreleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Epitel dokusu hakkında bilgi sahibi olmalı
2- Bağ dokusu hakkında bilgi sahibi olmalı
3- Kıkırdak dokusu hakkında bilgi sahibi olmalı
4- Kemik dokusu hakkında bilgi sahibi olmalı
5- Kan dokusu hakkında bilgi sahibi olmalı
6- Kas dokusu hakkında bilgi sahibi olmalı
7- Sinir dokusu hakkında bilgi sahibi olmalı
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 28 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 28 56
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Histology a Text and atlas, Ross MH, Reith EJ, Romrell LJ. (Sec. ed). Williams and Wilkins, Baltimore 1989. Temel Histoloji, Y. Aytekin , Barış Kitabevi İstanbul 1998
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar