Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > DİFERANSİYELLENEBİLİR MANİFOLDLAR-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİFERANSİYELLENEBİLİR MANİFOLDLAR-I Üçüncü düzey MAT 565 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NAZMİYE ALEMDAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NAZMİYE ALEMDAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Diferensiyellenebilir manifoldlar hakkında temel kavramları ve konuları vermektir.
Dersin tanımı Topolojik Uzay, Sürekli Fonksiyon, Diferansiyellenebilir Manifold, Diferansiyellenbilir Fonksiyon, Bir Manifold Üzerinde Üretilen Topoloji, Diferansiyellenebilir Değerler, Grassman Manifoldlar, Bir Topolojik Uzay Üzerinde Manifold Yapısı,Üretilen Topolojinin Özellikleri, Bir Manifold Üzerinde Topolojik Kısıtlamalar,Kısmi Diferansiyel, Tanjant Vektörler, Alt Manifoldlar

Dersin içeriği
1- Topolojik Uzay
2- Sürekli Fonksiyon
3- Diferansiyellenebilir Manifold
4- Diferansiyellenbilir Fonksiyon
5- Bir Manifold Üzerinde Üretilen Topoloji
6- Bir Manifold Üzerinde Üretilen Topoloji
7- Diferansiyellenebilir Değerler
8- Bir Topolojik Uzay Üzerinde Manifold Yapısı
9- Üretilen Topolojinin Özellikleri
10- Bir Manifold Üzerinde Topolojik Kısıtlamalar
11- Kısmi Diferansiyel
12- Tanjant Vektörler
13- İmmersiyonlar
14- Alt Manifoldlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Topolojik Uzaylar hakkında bilgi edinme
2- Diferansiyellenebilir ve sürekli fonksiyonlar hakkında bilgi edinme
3- Difenransiyellenebilir manifoldlar hakkında bilgi edinme
4- Diferansiyel manifolddan bir topolojik uzay üretme
5- Diferansiyel manifolddan elde edilen topolojik uzayın özelliklerini inceleyebilme
6- Tanjant vektörler hakkında bilgi edinme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 4 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 4 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Brickell, F., Clark, R. S.,Differentiable Manifolds, Van Nostrand Reinhold Company London, 13-33, 1976.
Yardımcı Kaynaklar 1) Chevalley, C., Theory of Lie Groups, Princeton University Press, 1946. 2) Mackenzie, K., Lie Groupoids and Lie Algebroids in Differential Geometry, London Math. Soc. Lec. Notes Series,Cambridge University Press, 1987.

Ders ile ilgili dosyalar