Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bitki Koruma (y.l.) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ VE METOTLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ VE METOTLARI İkinci düzey ZBK 521 Zorunlu 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBUBEKİR YÜKSEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi MAHMUT ALPER ALTINOK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilere biyolojik bilimlerde yapacakları bilimsel çalışmalar için yöntem ve etik konusunda geniş bir bilimsel bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin tanımı Etik, araştırma metodolojisi, literatür araştırma ve kişisel literatür veri tabanı oluşturma, kalitatif araştırma, istatistiksel konular, bilimsel iletişim.

Dersin içeriği
1- Bilim Felsefesi
2- Etik ve Bilimsel Davranış
3- İnsan ve Hayvan Çalışmalarında Etik
4- Araştırma Metodolojisi: Strateji, Planlama ve Analiz
5- Literatür Araştırması ve Kişisel Kaynak Veribankası
6- Moleküler Biyolojide Yöntemler
7- Araştırma Stratejileri
8- Araştırma Yöntemleri
9- Epidemiyoloji: Kavramlar ve Yöntemler
10- Niteliksel Araştırma
11- İstatistiksel Konular
12- Sistematik İncelemelerin Delile Dayalı Pratiği ve Kritik Yorumu
13- Bilimsel İletişim
14- Başarılı Konu Anlatımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilim ve etik arasındaki ilişkiyi tanımlar.
2- Araştırmada ve laboratuvarda tarafsızlık ve etik ilkeleri benimser.
3- İnsan ve hayvan çalışmalarında etiğin temel ilkelerini bilir ve uygular.
4- Araştırma metodolojisini (stratejiler, planlama ve analiz) bilir ve uygular.
5- Kalitatif ve kantitatif çalışmalar yapar.
6- İstatistiksel konuları bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
2- Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
3- Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
4- Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
5- Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
6- Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
7- Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 20 100
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 13 1 13
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Konuyla ilgili güncel makaleler incelenecektir.

Ders ile ilgili dosyalar