Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EBUBEKİR YÜKSEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi MAHMUT ALPER ALTINOK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilere biyolojik bilimlerde yapacakları bilimsel çalışmalar için yöntem ve etik konusunda geniş bir bilimsel bakış açısı kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Etik, araştırma metodolojisi, literatür araştırma ve kişisel literatür veri tabanı oluşturma, kalitatif araştırma, istatistiksel konular, bilimsel iletişim.
|
1- |
Bilim Felsefesi
|
2- |
Etik ve Bilimsel Davranış
|
3- |
İnsan ve Hayvan Çalışmalarında Etik
|
4- |
Araştırma Metodolojisi: Strateji, Planlama ve Analiz
|
5- |
Literatür Araştırması ve Kişisel Kaynak Veribankası
|
6- |
Moleküler Biyolojide Yöntemler
|
7- |
Araştırma Stratejileri
|
8- |
Araştırma Yöntemleri
|
9- |
Epidemiyoloji: Kavramlar ve Yöntemler
|
10- |
Niteliksel Araştırma
|
11- |
İstatistiksel Konular
|
12- |
Sistematik İncelemelerin Delile Dayalı Pratiği ve Kritik Yorumu
|
13- |
Bilimsel İletişim
|
14- |
Başarılı Konu Anlatımı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilim ve etik arasındaki ilişkiyi tanımlar.
|
2- |
Araştırmada ve laboratuvarda tarafsızlık ve etik ilkeleri benimser.
|
3- |
İnsan ve hayvan çalışmalarında etiğin temel ilkelerini bilir ve uygular.
|
4- |
Araştırma metodolojisini (stratejiler, planlama ve analiz) bilir ve uygular.
|
5- |
Kalitatif ve kantitatif çalışmalar yapar.
|
6- |
İstatistiksel konuları bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
|
|
2- |
Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
|
|
3- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
|
|
5- |
Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
|
|
6- |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
|
|
7- |
Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
5
|
20
|
100
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
13
|
1
|
13
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konuyla ilgili güncel makaleler incelenecektir.
|
|