Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI İkinci düzey HEM 524 Seçmeli 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURAY CANER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ DOÇ. DR. YAĞMUR SEZER EFE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Aktif öğretim yöntemleri ve uygulama
Dersin amacı Eğitimde öğrenciye rehberlik edebilecek bilgi ve beceriye ulaşmalarını sağlamak, eğitim içeriğini bilgi, tutum yönünden analiz ederek uygun öğretim metodlarını ve araçlarını kullanarak sunmalarını sağlamak
Dersin tanımı Bu derste öğrencilerin uygulama ve teorik ders sunumlarında etkin öğretim yöntem ve metodları tartışmaları, bu bilgileri uygulamaya aktarabilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin içeriği
1- Giriş,Tanışma, Klinik Uygulamaya Ön Hazırlık ve Planlama
2- Klinik Eğitime Yaklaşım
3- Olumlu Bir Eğitim Atmosferi Nasıl Olmalı
4- Klinik Eğitimde Yetiştiricilik
5- Görsel ve İşitsel Araçları Kullanma
6- İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanma
7- İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanma
8- Ara Sınav
9- Yetiştiriciliği Diğer Eğitim Teknikleriyle Birleştirme
10- Öğrenen Bir Lider Olarak Klinik Eğitmen
11- Eğitim İçeriğinin Analizi
12- Etkin Sunum Yapma
13- Etkin Sunum Yapma
14- Etkin Sunum Yapma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Görsel ve İşitse Araçları Kullanabilme
2- İnteraktif Eğitim Tekniklerini Kullanabilme
3- Yetiştiriciliği Diğer Eğitim Teknikleriyle Birleştirebilme
4- Öğrenen Bir Lider Olarak Klinik Eğitmenlik yapabilme
5- Eğitim İçeriğinin Analizi edebilme
6- Etkin Sunum Yapabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     30
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çev ED. Özvarış ŞB 1999. Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. Çev ED. Özvarış ŞB 1999. Tıp Eğitimcileri İçin Program Geliştirme Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Beceri Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğitimcileri İçin Program Geliştirme Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 1999. - Tıp Eğiticileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi. Eds. Mehmet Aslan, Osman Günay, Fevziye Çetinkaya, Mümtaz Mazıcıoğlu. Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Matbaası, Yayın no: 70, Kayseri, 2002. - Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar