Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ PROGRAMLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ PROGRAMLAMA Birinci düzey BSÖ 408 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA POLAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Emre ŞİMŞEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, Uzaktan (Online) Eğitim
Dersin amacı Yaşam boyu fiziksel aktivite ve egzersizin sürdürülmesinin önemini ve bu aktivitelerinin temel prensiplerini verecek olan öğretmen adaylarının bu konuda yeterli bir donanımı edinmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Sağlıklı Yaşam Kavramına Giriş
2- Hareketsizlik ve Sebep Olduğu Hastalıklar
3- Sağlığın Değerlendirilmesi ve Risk Sınıflaması
4- Sağlıklı Yaşam İçin Fiziksel Aktivite, Egzersiz ve Sporun Rolü
5- Egzersizin Bileşenleri
6- Kardiyo Egzersizleri
7- Sağlıklı Yaşam İçin Kardiyo Egzersizlerinin Programlaması
8- Kuvvet Egzersizleri
9- Sağlıklı Yaşam İçin Kuvvet Egzersizlerinin Programlaması
10- Kilo Kontrolü ve Egzersiz
11- Sağlıklı Yaşam İçin Yaşlılarda Egzersiz ve Programlaması
12- Sağlıklı Yaşam İçin Çocuklarda Egzersiz ve Programlaması
13- Farklı Popülasyonlarda ve Hastalıklarda Egzersiz ve Programlaması
14- Farklı Popülasyonlarda ve Hastalıklarda Egzersiz ve Programlaması
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hareketsizliğin Sebep Olduğu Hastalıkları Bilir.
2- Sağlığın Değerlendirilmesini ve Risk Faktörlerini Bilir
3- Egzersizin Bileşenlerini Açıklar
4- Sağlıklı Yaşam İçin Kardiyo Egzersizlerini Programlar
5- Sağlıklı Yaşam İçin Kuvvet Egzersizlerini Programlar
6- Sağlıklı Yaşam İçin Yaşlılar, Çocuklar vb. Gruplar İçin Egzersiz Programı Yapar
7- Farklı Hastalıklar İçin Egzersiz Programı Yapar
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar