Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Tarih > OSMANLICA TARİHİ METİNLER II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OSMANLICA TARİHİ METİNLER II Birinci düzey TAR 422 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ CAN DEVECİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. CAN DEVECİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Osmanlıca Metinleri Okuyabilmek-Anlayabilmek
Dersin tanımı TAR-422/Zorunlu

Dersin içeriği
1- Ermeni Olayları kitabı üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 505-506)
2- Seçilmiş Osmanlıca Rika belgeler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
3- Ermeni Olayları kitabı üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 507-508)
4- Seçilmiş Osmanlıca Rika belgeler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
5- Ermeni Olayları kitabı üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 509-510)
6- Seçilmiş Osmanlıca Rika belgeler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
7- Ermeni Olayları kitabı üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 511-512)
8- Ara Sınav
9- Seçilmiş Osmanlıca Rika belgeler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
10- Ermeni Olayları kitabı üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 513-514)
11- Seçilmiş Osmanlıca Rika belgeler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
12- Ermeni Olayları kitabı üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme (s. 515-516)
13- Seçilmiş Osmanlıca Rika belgeler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
14- Seçilmiş Osmanlıca Rika belgeler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
15- Dönem Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- El yazması rik’a yazı ile yazılmış Osmanlıca tarihî metinler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
2- Rik’a yazı ile yazılmış Osmanlıca tarihî belgeler üzerinde okuma, anlama ve değerlendirme
3- Yok
4- Yok
5- Yok
6- Yok
7- Yok
8- Yok
9- Yok
10- Yok

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17- Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18- Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 1 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hüseyin Nâzım Paşa, Ermeni Olayları Tarihi, Cilt II, Osmanlı Arşiv Daire Başkanlığı Yayını, Ankara 1994.
Yardımcı Kaynaklar Gazi Mustafa Kemal (Atatürk), Nutuk, Ankara 1927.

Ders ile ilgili dosyalar