Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (yüksek Lisans) > DİN SOSYOLOJİSİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİN SOSYOLOJİSİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ İkinci düzey FDB 527 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CELALEDDİN ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Celaleddin Çelik
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Mustafa Derviş Dereli
Dersin veriliş şekli Yüzyüze eğitim ve seminer
Dersin amacı Felsefe ve Din Bilimleri alanında yüksek öğrenim gören öğrencinin Din Sosyolojisinin tarihsel gelişimi, temel kuram ve kuramcılarına dair gerekli donanım ve muhayyileye ulaşmasının sağlanması.
Dersin tanımı Din Sosyolojisinin tarihsel gelişimi, temel kuram ve kuramcılarına dair gerekli ve temel malumatın öğrenciye kazandırılması sağlanır.

Dersin içeriği
1- Sistematik Din sosyolojisinin kuruluşu
2- Klasik Din sosyolojisi Kuramcıları (Comte, Marx, Weber, Durkheim)
3- Çağdaş Sosyoloji Kuramcıları (Wach, Berger, Luckman, Davie, Hervie-Leger, Wuthnow...vb)
4- Türkiye'de Din Sosyoloji gelişimi (Ziya Gökalp, Hilmi Ziya Ülken, Mehmet Taplamacıoğlu, Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu, Şerif Mardin, Nilüfer Göle).
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sistematik Din sosyolojisinin kuruluşunun anlaşılması sağlanır.
2- Klasik Din sosyolojisi Kuramcılarının tanınması sağlanır.
3- Çağdaş Sosyoloji Kuramcılarının tanınması sağlanır.
4- Türkiye'de Din Sosyoloji gelişiminin tanınması sağlanır.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3- Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 3 9
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 6 6 36
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 3 3 9
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 3 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 30
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   20
Genel toplam   40

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Klasik ve çağdaş dönem sosyologların temel metinleri.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar