Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CELALEDDİN ÇELİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Celaleddin Çelik
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Mustafa Derviş Dereli
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze eğitim ve seminer
|
Dersin amacı
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanında yüksek öğrenim gören öğrencinin Din Sosyolojisinin tarihsel gelişimi, temel kuram ve kuramcılarına dair gerekli donanım ve muhayyileye ulaşmasının sağlanması.
|
Dersin tanımı
|
Din Sosyolojisinin tarihsel gelişimi, temel kuram ve kuramcılarına dair gerekli ve temel malumatın öğrenciye kazandırılması sağlanır.
|
1- |
Sistematik Din sosyolojisinin kuruluşu
|
2- |
Klasik Din sosyolojisi Kuramcıları (Comte, Marx, Weber, Durkheim)
|
3- |
Çağdaş Sosyoloji Kuramcıları (Wach, Berger, Luckman, Davie, Hervie-Leger, Wuthnow...vb)
|
4- |
Türkiye'de Din Sosyoloji gelişimi (Ziya Gökalp, Hilmi Ziya Ülken, Mehmet Taplamacıoğlu, Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu, Şerif Mardin, Nilüfer Göle).
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sistematik Din sosyolojisinin kuruluşunun anlaşılması sağlanır.
|
2- |
Klasik Din sosyolojisi Kuramcılarının tanınması sağlanır.
|
3- |
Çağdaş Sosyoloji Kuramcılarının tanınması sağlanır.
|
4- |
Türkiye'de Din Sosyoloji gelişiminin tanınması sağlanır.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
3
|
9
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
3
|
9
|
Ödevler
|
6
|
6
|
36
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
6
|
6
|
36
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
3
|
3
|
9
|
Araştırma
|
6
|
6
|
36
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
3
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
6
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Genel toplam
|
|
40
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Klasik ve çağdaş dönem sosyologların temel metinleri.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|