Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ Birinci düzey BSÖ113 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAKKI ULUCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HAKKI ULUCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğrencileri beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi ve amaçları hakkında bilgilendirmek.
Dersin tanımı Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi, beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği, Türk Eğitim ve Spor kurumları içindeki yeri ve işlevi.

Dersin içeriği
1- Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar
2- Beden Eğitimi ve Sporda Yayınlar
3- Beden Eğitimi ve Sporda Meslek Alanları.
4- Dünyada Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi.
5- Modern Düşüncede Beden Eğitiminde Yeni Anlayışlar.
6- Türkiye’de Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi.
7- Beden Eğitimi ve Sporda Öncü Eğitimciler.
8- Beden Eğitimi ve Sporda Öncü Eğitimciler.
9- Beden Eğitiminin Geliştirdiği Nitelikler.
10- Sporun Kapsam Alanlarını Sistematikleştiren Unsurlar.
11- Spor Türleri ve Branşları.
12- Spor Branş Grupları Bazında Spor Türlerinin Ayrımlaşması.
13- Beden Eğitimi ve Sporun Kapsamına Giren Başlıca Alanlar.
14- Beden Eğitimi Dersinin Amaçları
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersin sonunda, beden eğitmi ve sporun gelişimi, kavramları,yayınları, meslek alanları, eğitim ve performans ile ilişkilerini kavrayacaktır.
2- Beden eğitimi ve sporda yayınları takip edebilme alışkanlığı kazanır.
3- Dünyada Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi. Modern Düşüncede Beden Eğitiminde Yeni Anlayışları takip eder ve açıklar.
4- Türkiye’de Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi kavrar Beden Eğitimi ve Sporda Öncü Eğitimciler tanır.
5- Beden Eğitimi- Eğitim- Bilim Kavramlarını anlama ve algılama.
6- Beden Eğitimi ve Spor Bilimi ile diğer Bilim Dalları ilişki kurabilme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 2 8
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Physical Activity Sciences, Editors: Bouchard, C., McPherson, B., Taylor, A.W., Human Kinetics Books, Champaign, 1991.
Yardımcı Kaynaklar Lumpkin, A., Physical Education and Sport A Contemporary Introduction, Second Edition, Times Mirror/Mosby College Publishing, St-Louis, 1991.

Ders ile ilgili dosyalar