Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAKKI ULUCAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HAKKI ULUCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencileri beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi ve amaçları hakkında bilgilendirmek.
|
Dersin tanımı
|
Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi, beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği, Türk Eğitim ve Spor kurumları içindeki yeri ve işlevi.
|
1- |
Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar
|
2- |
Beden Eğitimi ve Sporda Yayınlar
|
3- |
Beden Eğitimi ve Sporda Meslek Alanları.
|
4- |
Dünyada Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi.
|
5- |
Modern Düşüncede Beden Eğitiminde Yeni Anlayışlar.
|
6- |
Türkiye’de Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi.
|
7- |
Beden Eğitimi ve Sporda Öncü Eğitimciler.
|
8- |
Beden Eğitimi ve Sporda Öncü Eğitimciler.
|
9- |
Beden Eğitiminin Geliştirdiği Nitelikler.
|
10- |
Sporun Kapsam Alanlarını Sistematikleştiren Unsurlar.
|
11- |
Spor Türleri ve Branşları.
|
12- |
Spor Branş Grupları Bazında Spor Türlerinin Ayrımlaşması.
|
13- |
Beden Eğitimi ve Sporun Kapsamına Giren Başlıca Alanlar.
|
14- |
Beden Eğitimi Dersinin Amaçları
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersin sonunda, beden eğitmi ve sporun gelişimi, kavramları,yayınları, meslek alanları, eğitim ve performans ile ilişkilerini kavrayacaktır.
|
2- |
Beden eğitimi ve sporda yayınları takip edebilme alışkanlığı kazanır.
|
3- |
Dünyada Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi. Modern Düşüncede Beden Eğitiminde Yeni Anlayışları takip eder ve açıklar.
|
4- |
Türkiye’de Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi kavrar Beden Eğitimi ve Sporda Öncü Eğitimciler tanır.
|
5- |
Beden Eğitimi- Eğitim- Bilim Kavramlarını anlama ve algılama.
|
6- |
Beden Eğitimi ve Spor Bilimi ile diğer Bilim Dalları ilişki kurabilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
2
|
2
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
4
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
2
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
59
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Physical Activity Sciences, Editors: Bouchard, C., McPherson, B., Taylor, A.W., Human
Kinetics Books, Champaign, 1991.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Lumpkin, A., Physical Education and Sport A Contemporary Introduction, Second Edition,
Times Mirror/Mosby College Publishing, St-Louis, 1991.
|
|