Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > KOMBİNE ANALİTİK YÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KOMBİNE ANALİTİK YÖNTEMLER Birinci düzey SEÇ 306 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DÖNAY YUVALI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Derste teorik konular anlatıldıktan sonra öğrencilerden birer proje hazırlamaları istenecektir
Dersin amacı Kombine analitik metotların öğrencilere öğretilmesi ve kullanım alanları öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Yüksek performanslı sıvı kromatografisi (HPLC), gaz kromatografisi (GC), kütle spektroskopisi (MS) Fourier transform infrared spektroskopisi (FTIR), atomik absorpsiyon spektroskopisi (AAS), nükleer magnetik rezonans spektroskopisi (NMR), kapiler elektrofores (CE), ve GC-MS, GC-FTIR, GS-MS-LC, GC-AAS, LC-LC, LC-LC-MS, LC-FTIR vb gibi kombine analitik teknikler

Dersin içeriği
1- Spektroskopiye giriş
2- Yüksek performanslı sıvı kromatografisi (HPLC), gaz kromatografisi (GS)
3- Kütle spektroskopisi (MS), Fourier transform infrared spektroskopisi (FTIR)
4- Atomik absorpsiyon spektroskopisi (AAS), nükleer magnetik rezonans spektroskopisi (NMR)
5- Electrofores ve kapiler elektrofores (CE)
6- GC-MS, GC-FTIR
7- Ara sınav
8- GS-MS
9- LC-LC-MS
10- LC-NMR
11- Kombine analitik tekniklerin uygulamaları
12- Kombine analitik tekniklerin uygulamaları
13- Kombine analitik tekniklerin uygulamaları
14- Proje sunumu
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel enstrümental tekniklerin öğrenilmesi
2- İnstrümental tekniklerin kombine edilmesi ile üretilen tekniklerin öğrenilmesi
3- Kombine analitik tekniklerin kullanım amaçlarının öğrenilmesi
4- Kombine analitik tekniklerin uygulamaları
5- Kombine analitik tekniklerle kantitatif analiz
6- Kombine analitik tekniklerin avantajları
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Enstrümental Analiz İlkeleri, Skoog, Holler, Nieman, Çev. Ed. Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz, 1. Baskı Ankara
Yardımcı Kaynaklar Handbook of Analytical Techniques, Helmut Günzler, Alex Williams, WILEY

Ders ile ilgili dosyalar