Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Zootekni (doktora) > DİLBİLİMİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİLBİLİMİ II Üçüncü düzey İÖP 206 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. ERDEM AKBAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi ERDEM AKBAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Dilin bilimsel incelenmesi konusu ile ilgili bilgileri edinme Dilbilim kavramlarını tanıma ve anlama Dilbilimin alt alanları hakkında bilgi edinme
Dersin tanımı Bu ders, Toplumbilim, Edimbilim, Dil Tarihi ve Dil değişimi gibi konuları ele almaktadır.

Dersin içeriği
1- Edimbilim, dilin kullanımında bağlamın önemi, göstericiler, gösterim, edimsöz, öngönderim
2- Söylem çözümlemesi, dilin kullanımında bağlaşım ve bağlaşıklığın önemi, konuşma olayları
3- Dil ve yapay zeka, konuşma sentezi ve tanıma
4- EDİMBİLİM Duruma Dayalı Bağlam Konuşma İlkeleri, Konuşma Sezdirimleri Söz Eylemler
5- TOPLUMDİLBİLİM I Lehçeler Bölgesel Lehçeler ve Farklılıkları
6- TOPLUMDİLBİLİM II Toplumsal Lehçeler Cinsiyete Bağlı Konuşma Farklılaşmaları
7- TOPLUMDİLBİLİM III Geçer Dil Karma/Kırma Diller İkidillilik
8- TOPLUMDİLBİLİM IV Biçem/Aykırı Dil Jargon/Argo Tabu Örtmece Dil ve Cinsiyet
9- Dillin lehçeleri, ağız ve lehçe farklılıklarının belirlenmesi, iki dillilik, dil planlaması
10- TARİHSEL DİLBİLİM Ses Değişimi Düzenliliği Ses Değişimi Biçimbirim Değişimi
11- Lehçeler Bölgesel Lehçeler ve Farklılıkları
12- Toplumsal Lehçeler Cinsiyete Bağlı Konuşma Farklılaşmaları
13- Geçer Dil Karma/Kırma Diller İkidillilik Biçem/Aykırı Dil Jargon/Argo Tabu Örtmece Dil ve Cinsiyet
14- Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Edimbilimle ilgili temel kavramları açıklayabilecek
2- Edimbilimde toplumsal ve kültürel bağlamların rolünü tartışabilecek.
3- Toplumdilbilimin temel kavramlarını öğrenecek.
4- Toplumsal ve bölgesel lehçelerin farkına varacak
5- --
6- --
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     135
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Aitchison, J., Linguistics, Teach Yourself Books, Hodder & Stoughton: London, 1992. 2) Widdowson, H. G., Linguistics, Oxford Uni
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar