Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Turizm İşletmeciliği (doktora) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Üçüncü düzey SOS 502 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ OLTAN EVCİMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrenciye seminer ödevi hazırlamayı öğretmek.
Dersin tanımı Bitirme tezi hazırlamayı öğretir.

Dersin içeriği
1- Konunun belirlenmesi
2- Konunun belirlenmesi ve problemin tanımlanması
3- Yöntemin belirlenmesi
4- Akademik yazım teknikleri
5- Literatür taraması
6- Literatür taraması
7- Saha araştırması
8- Saha araştırması
9- Saha verilerinin kaydedilmesi.
10- Saha verilerinin kaydedilmesi.
11- Okunan kaynakların kaydedilmesi
12- Sonuç Raporu Hazırlanması
13- Sunum
14- Sunum
15-
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akademik yazım tekniklerini öğrenmek ve uygulamak.
2- Literatür taraması yapabilmek
3- Konunu kapsamını belirleyebilmek
4- Konunun amacını, yönteini belirleyebilmek
5- Saha çalışması ve veri toplayabilmek
6- Toplanan verileri değerlendirebilmek
7- Sonuç yazabilmek
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2- Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3- Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4- Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5- Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6- Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7- Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8- Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9- Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10- Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır.

Ders ile ilgili dosyalar