Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > GİRİŞİMCİLİK II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GİRİŞİMCİLİK II Birinci düzey GM 455 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MAHMUT DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MAHMUT DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş.Gör. Duygu ASLAN
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere girişimciliğin önemini anlatarak, nasıl girişimci olunacağı hakkında bilgiler vermektir.
Dersin tanımı Öğrencilere girişimciliğin önemini anlatarak, nasıl girişimci olunacağı hakkında bilgiler vermek şeklindedir.

Dersin içeriği
1- İş kurmak ve yönetmek
2- Kurulması planlanan işin ekonomik değerlendirmesi
3- Üretimi gerçekleştirilen bir ürünün satış ve pazarlamasında dikkat edilecek noktalar
4- İşletmelerin yasal çerçevede değerlendirilmesi
5- Ticaret ünvanı ve işletme adı
6- Finansman organizasyonu
7- Ara sınav
8- Finansman yönetimi
9- İş planı
10- İş fikri örneği
11- Pazarlama planı rehberi
12- Girişimcilik destek programı uygulamaları
13- Kosgeb başvuru aşamaları
14- Yarıyıl sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler nasıl iyi bir girişimci olacakları konusunda fikir sahipleri olur.
2- Öğrenciler iş planı hazırlamayı öğrenirler.
3- İş planı hazırlama ile ilgili yaptırılan uygulamalarla birlikte öğrenilen konuların kalıcılığı sağlanır.
4- Dersi alan öğrenciler, finansman yönetimini öğrenirler.
5- Öğrenciler KOSGEB başvuru aşamaları hakkında fikir sahibi olurlar.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders sorumlusu öğretim üyesinin hazırladığı power point sunuları şeklindedir.
Yardımcı Kaynaklar Erciyes Üniversitesi Kütüphanesine yönlendirme şeklindedir.

Ders ile ilgili dosyalar