Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
LABORATUVAR ORGANİZASYONU-I |
İkinci düzey |
VGB 530 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KORHAN ARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KORHAN ARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik açıklama uygulama, soru-cevap, danışma, sunum, laboratuvar uygulamaları
|
Dersin amacı
|
Multidisipliner yaklaşımla laboratuvar ortamlarında toplam kalite yönetimi prensipleri çerçevesinde laboratuvar çalışma kurallarının oluşturulmasından deney materyallerinin alınımından deney sonuçlarının sunulduğu tüm sürecin organize edilmesi ve düzenin sürdürülmesi için gerekli kural ve uygulama becerisinin kazandırılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Laboratuvar düzeni, ekipman seçimi, kalite kontrol süreçleri, stok yönetimi, zaman planlaması, belge düzenleme, iş akışları ve laboratuvar güvenliği gibi konuları kapsar.
|
1- |
Laboratuvar çalışma kuralları
|
2- |
Laboratuvarda kalite yönetim sistemleri
|
3- |
Laboratuvar çevresel koşullarının temini
|
4- |
Çalışma ortamı düzen ve temizliği
|
5- |
Lab. organizasyonu, çalışanların yetki ve sorumlulukları
|
6- |
Ara sınav
|
7- |
Dökümantasyon; Standartlar, talimatlar ve iş akışları
|
8- |
Laboratuvar organizasyonunu etkileyen faktörler
|
9- |
Deney materyallerinin toplanması ve laboratuvara taşınması
|
10- |
Sarf malzeme istemi ve yönetimi
|
11- |
Ekipman bakım ve onarımının temini
|
12- |
Kalite kontrol ve değerlendirme
|
13- |
Laboratuvar enformasyon sistemi ve laboratuvar içi iletişim
|
14- |
Genel değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Laboratuvar Organizasyonu ve Yönetimini Anlayabilme
|
2- |
Ekipman Seçimi ve Yerleşim Becerisi Kazanma
|
3- |
Laboratuvar Güvenliğini Sağlayabilme
|
4- |
Kalite Kontrol Süreçlerini Yürütme
|
5- |
Stok Yönetimi ve Malzeme Planlaması
|
6- |
Zaman Yönetimi ve Planlama Becerisi Geliştirme
|
7- |
Belgeleme ve Kayıt Tutma Becerisi Kazanma
|
8- |
Laboratuvar İş Akışlarını Optimize Etme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
The NTL Handbook of Organization Development and Change: Principles, Practices, and Perspectives, 2nd Edition by Brenda B. Jones (Author), Michael Brazzel (Author)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|