Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MAKİNE ÖĞRENMESİ |
İkinci düzey |
ENM 628 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf (yüz yüze)
|
Dersin amacı
|
Temel makine öğrenme algoritmalarını tanıtmak, bu algoritmalarla çözülebilen problemleri tanıtmak, hangi algoritmanın hangi problemle çözülebileceğini kavratmak ve cesitli üretim ve tedarik zinciri problemlerinde uygulamasını yapmak
|
Dersin tanımı
|
Olasilik, temel olasilik dagilimlari, Kavramsal öğrenme,
Regresyon icin lineer modeller, Destekli ogrenme,
Bayes Öğrenme,
Grafiksel modeller,
Bayes Aglari,
Dinamik Bayes Aglari,
Olasılıksal karışım modelleri,
Destek Vektör Makinaları,
|
1- |
Makine Öğrenmede temel kavramlar
|
2- |
İstatiksel Öğrenme
|
3- |
İstatiksel Öğrenme
|
4- |
Lineer RegresyonModeli
|
5- |
Lojistik Regresyon
|
6- |
Öğrenme teorisi
|
7- |
Öğrenme teorisi
|
8- |
Ara Sinav
|
9- |
Destek Vektör Makinaları,
|
10- |
Destek Vektör Makinaları,
|
11- |
Destekli öğrenme,
|
12- |
Bayes Ağları,
|
13- |
Dinamik Bayes Aglari,
|
14- |
Olasılıksal karışım modelleri,
|
15- |
--
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
İstatiksel kavramlar
|
2- |
Öğrenme teorisi hakkında genel bilgi sahibi olmak
|
3- |
Temel Makine öğrenme teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
--
|
5- |
--
|
6- |
--
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
25
|
3
|
75
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Machine Learning, by Tom Mitchell, McGraw-Hill, 1997
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Machine Learning, by Tom Mitchell, McGraw-Hill, 1997
|
|