Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Restoratif Diş Tedavisi (doktora) > GENOTOKSİSİTE ve DNA HASARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENOTOKSİSİTE ve DNA HASARI Üçüncü düzey VZT 664 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KORHAN ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KORHAN ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
Dersin veriliş şekli Teorik Anlatım
Dersin amacı Genotoksisite ve DNA hasarrı hakkında bilgi verilir.
Dersin tanımı Genotoksisite ve DNA hasarrı

Dersin içeriği
1- Moleküler Biyoloji Tarihi
2- Hücre içi moleküller
3- DNA, RNA yapı ve fonksiyonları
4- Gen ekspresyonu ve replikasyon
5- Transkripsiyon
6- Posttranskripsiyonal mekanizmalar
7- Translasyon ve protein sentezi
8- Vize Sınavı
9- Hücreler arası iletişim
10- DNA hasarı
11- DNA tamir mekanizmaları
12- Hastalıkların teşhisinde kullanılan moleküler yöntemler I
13- Hastalıkların teşhisinde kullanılan moleküler yöntemler II
14- Rekombinant DNA teknolojisi
15- Moleküler biyoloji ve Biyoteknoloji
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Moleküler biyoloji tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
2- Hücre içi moleküller hakkında bilgi sahibi olur.
3- DNA, RNA yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
4- Gen ekspresyonu ve replikasyon hakkında bilgi sahibi olur.
5- Transkripsiyon hakkında bilgi sahibi olur.
6- Posttranskripsiyonle mekanizmalar hakkında bilgi sahibi olur.
7- Trasnlasyon ve protein sentesi hakkında bilgi sahibi olur.
8- Hücreler arası iletişim hakkında bilgi sahibi olur.
9- DNA hasarı ve tamir mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur.
10- Moleküler biyoloji ve biyoteknoloji hakkında bilgi sahibi olur.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 8 8
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- J. Darnell, H.Lodish, D.Baltimore (1990): Molecular Cell Biology (2nd Edition), Scientific American Books, New York 2-Gelissen G. Production of Recombinant Proteins. Wiley Interscience. 2005 3- Van Buskirk R., Liyanage U. K. An Electronic Companion to Molecular Cell Biology, Cogito Learning Media Inc. 1997
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar