Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENOTOKSİSİTE ve DNA HASARI |
Üçüncü düzey |
VZT 664 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KORHAN ARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. KORHAN ARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik Anlatım
|
Dersin amacı
|
Genotoksisite ve DNA hasarrı hakkında bilgi verilir.
|
Dersin tanımı
|
Genotoksisite ve DNA hasarrı
|
1- |
Moleküler Biyoloji Tarihi
|
2- |
Hücre içi moleküller
|
3- |
DNA, RNA yapı ve fonksiyonları
|
4- |
Gen ekspresyonu ve replikasyon
|
5- |
Transkripsiyon
|
6- |
Posttranskripsiyonal mekanizmalar
|
7- |
Translasyon ve protein sentezi
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Hücreler arası iletişim
|
10- |
DNA hasarı
|
11- |
DNA tamir mekanizmaları
|
12- |
Hastalıkların teşhisinde kullanılan moleküler yöntemler I
|
13- |
Hastalıkların teşhisinde kullanılan moleküler yöntemler II
|
14- |
Rekombinant DNA teknolojisi
|
15- |
Moleküler biyoloji ve Biyoteknoloji
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Moleküler biyoloji tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Hücre içi moleküller hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
DNA, RNA yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Gen ekspresyonu ve replikasyon hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Transkripsiyon hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Posttranskripsiyonle mekanizmalar hakkında bilgi sahibi olur.
|
7- |
Trasnlasyon ve protein sentesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
8- |
Hücreler arası iletişim hakkında bilgi sahibi olur.
|
9- |
DNA hasarı ve tamir mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur.
|
10- |
Moleküler biyoloji ve biyoteknoloji hakkında bilgi sahibi olur.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
3
|
30
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
2
|
10
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
8
|
8
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1- J. Darnell, H.Lodish, D.Baltimore (1990): Molecular Cell Biology (2nd Edition), Scientific American Books, New York
2-Gelissen G. Production of Recombinant Proteins. Wiley Interscience. 2005
3- Van Buskirk R., Liyanage U. K. An Electronic Companion to Molecular Cell Biology, Cogito Learning Media Inc. 1997
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|