Giriş | English

Lisans > Tip Fakültesi > Tip > KLİNİK ARAŞTIRMA EVRELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi D.TİPİ AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİK ARAŞTIRMA EVRELERİ Birinci düzey ELK305 Seçmeli 6 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET İNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET İNAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Klinik ilaç araştırmaları nasıl yapılır? bunun öğrenilmesini sağlamak
Dersin tanımı Bir madde ilaç olana kadar hangi evrelerden geçer. Klinik Faz çalışmalarında neler yapılır, kurallar nelerdir? Bunların öğrenilmesini sağlamak

Dersin içeriği
1- Klinik ilaç araştırmaları nedir
2- Klinik ilaç araştırmalarının evreleri nelerdir
3- Klinik ilaç araştırmalarında dikkat edilecek husular nelerdir
4- Klinik ilaç araştırmalarında etik kurallar
5- Klinik ilaç araştırmalarında Bilgilendirilmiş gönüllü olur formu nasıl olmalıdır
6- Klinik ilaç araştırmalarında yapılan hatalar
7- Klinik ilaç araştırmalarında raporlama
8- Biyoeşdeğerlik çalışmaları nedir
9- Biyoeşdeğerlik çalışmalarında dikkat edilecek hususlar nelerdir
10- Biyoeşdeğerlik çalışmalarının ülkemiz ekonomisine katkısı nedir
11- Hangi ilaç; orjinal mi, eşdeğer mi
12- -
13- -
14- -
15- -
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Klinik ilaç araştırmalarının evreleri öğrenilecektir
2- Klinik ilaç araştırmalarında dikkat edilecek hususlar öğrenilecektir
3- Bilgilendirilmiş gönüllü olur formu nedir ve nasıl doldurulur öğrenilecektir
4- Biyoeşdeğerlik çalışmalarında dikkat edilecek husular öğrenilecektir
5- Klinik ilaç araştırmalarında etik kurallar öğrenilecektir
6- İlaç araştırmalarının önemi öğrenilecektir
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3- Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4- Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5- Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6- Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7- Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8- Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10- Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11- İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13- Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14- Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15- Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16- Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17- En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18- Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     28
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Klinik Araştırmalar Kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar