Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRK BÜTÇE SİSTEMİNİN ANALİZİ |
İkinci düzey |
MLY 516 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FERHAT AKBEY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. FERHAT AKBEY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif
|
Dersin amacı
|
Türk Bütçe Sistemine ilişkin tarihsel süreçler ile sistem ve yapıyı derinlemesine analiz etmek.
|
Dersin tanımı
|
Türk Bütçe Sisteminin yapısını ve temel sorunlarını ayrıntılı olarak ele alan ve sorunlu alanlara yönelik sistem ve süreç önerileri getirilmesine öncülük eden bir derstir.
|
1- |
Türk Bütçe Hukukunun Temel Kaynakları
|
2- |
Stratejik Planlamaya Dayalı Performans Esaslı Bütçeleme Uygulaması ve Değerlendirilmesi
|
3- |
Yıllar İtibariyle Orta Vadeli Programların ve Orta Vadeli Mali Planların Analizi
|
4- |
Bütçe Türleri İtibariyle Stratejik Planlamanın ve Faaliyet Raporlarının Karşılaştırmalı Analizi
|
5- |
İç Kontrolün Temelleri ve Bütçe Denetiminde Ön Mali Kontrol Süreçleri Analizi
|
6- |
Bütçe Uygulamasında İç Denetim Süreçleri ve Analizi
|
7- |
Tüm Yönleriyle Sayıştay Denetimi ve Analizi
|
8- |
Vize Sınavları
|
9- |
Türkiye’de Bütçenin Yapısal ve Kurumsal Organizasyonu ve Eleştirisi (Mali Yapının Eleştirisi)
|
10- |
AB ülkeleri ve Türkiye’de “Vatandaş Bütçesi” uygulamalarının analizi
|
11- |
Türkiye’de Kamu Yatırımları-Bütçe İlişkisi (5018 öncesi ve sonrası karşılaştırma)
|
12- |
1980 Öncesi Bütçe Politikalarının Değerlendirilmesi
|
13- |
1980 Sonrası Bütçe Politikalarının Değerlendirilmesi
|
14- |
1980 Sonrası Ayrıntılı Bütçe Gerçekleşmeleri (“Gelir-Gider-Borçlanma” Dinamikleri)
|
15- |
“Performans Esaslı Program Bütçe” Sisteminin Bütçe Yapı ve Tekniğine (Olası) Etkileri
|
16- |
Final Sınavları
|
17- |
Final Sınavları
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler; Türk Bütçe Sisteminin tarihsel dönüşümüne derinlemesine vakıf olur.
|
2- |
Yasama-Yürütme ilişkileri bağlamında bütçe hakkını yorumlar.
|
3- |
5018 sayılı Yasa ile gerçekleştirilen bütçe reformunu özümser.
|
4- |
Program bütçe sistemini eleştirel açıdan analiz eder.
|
5- |
Stratejik Planlamaya Dayalı Performans Esaslı Bütçeleme Sistemi’nin uygulama sonuçlarına eleştirel olarak değerlendirir.
|
6- |
Analitik Bütçe Sınıflandırma Sistemi ve Tahakkuk Esaslı Muhasebe Sisteminin derinlemesine analiz eder.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olma
|
|
2- |
Bilgileri analiz etme, uygulamadaki yansımaları değerlendirme
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit etme, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilme, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunma.
|
|
4- |
Maliye ile ilgili alt dallarda uzmanlaşmak ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretmek ve analiz yapma becerisine sahip olmak
|
|
5- |
Ulusal, bölgesel ve küresel ölçekte karşılaşılan sorunları iktisadi analiz yöntemleriyle analiz edebilmek ve çözüm önerileri geliştirebilmek
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tüğen, K. (2018), Devlet Bütçesi, 17. Baskı, Bassaeay Matbaası, İzmir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Edizdoğan N. ve Özhan Çetinkaya (2013), Kamu Bütçesi, Dördüncü Baskı, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa.
2. Özbilen, Ş. (2013), Devlet Bütçesi, Gazi Kitabevi, Ankara.
3. Pehlivan, O. (2014), Devlet Bütçesi, Celepler Matbaacılık, Trabzon.
|
|