Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ HABİB HAMURCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. EVRİM ÇETİNKAYA YILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Psikolojik danışma süreci ile ilgili İlke ve Tekniklerin kazanılması.
|
Dersin tanımı
|
(YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Psikolojik danışma süreci ile ilgili İlke ve Teknikler, Gizlilik, Gönüllülük, Saydamlık, Etik, Danışan ve Psikolojik Danışman Arasında Rapport İlişkinin Kurulması
|
1- |
psikolojik danışmaın tarihçesi ve mesleki temelleri
|
2- |
psikolojik danışmanın kişisel ve mesleki yönleri
|
3- |
psikolojik danışmanın etik ve yasal bakış açıları
|
4- |
çok kültürlü toplumda psikolojik danışma
|
5- |
çeşitli gruplarla psikolojik danışma
|
6- |
psikolojik danışma ilişkisini kurma
|
7- |
psikolojik danışma ilişkisi içinde çalışma
|
8- |
psikolojik danışma ilişkisini sonlandırma
|
9- |
ara sınav
|
10- |
psikoanalitik, adleryen ve hümanistik pskolojik danışma kuramları
|
11- |
davranışçı ve bilişsel kuramlar
|
12- |
sistemik ve kısa süreli kuramlar
|
13- |
grupla psikolojik danışma
|
14- |
konsültasyon
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Psikolojik Danışma İlke ve Tekniklerini öğrenir.
|
2- |
Psikolojik danışmanın tarihçesini öğrenir
|
3- |
psikolojik danışmanın etik ve yasal konularını öğrenir
|
4- |
Çok kültürlü toplumda psikolojik danışmanın nasıl yapılabileceğini öğrenir
|
5- |
Çeşitli gruplarla psikolojik danışmanın yapılacağını öğrenir
|
6- |
Psikolojik danışma ilişkisini kurmayı öğrenir
|
7- |
Psikolojk danışma ilişkisi içerisinde çalışmayı ve ilişkiyi sonlandırmayı öğrenir
|
8- |
psikolojik danışma kuramlarını öğrenir
|
9- |
Grupla psikolojik danışmayı öğrenir
|
10- |
Konsültasyonu öğrenir
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
117
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hackney, H. & Cormier, S. (2008). Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri. (Çev. T. Ergene ve A. Aydemir Sevim). Ankara: Mentis Yayınları.
Gladding, S. T. (2013). Psikolojik Danışma (Çev. Ed. Voltan Acar, N.). Ankara: Nobel Adademik Yayıncılık
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Akkoyun, F. (1994). Yardım Becerileri (Temel Eğitim Programı)
Ankara: Nobel.
Carkhuff, F. (1986). The Art of Helping (5 th edition) Ambers:
Human Resource Dewelopmant Pres, Publishers of Human
Technology.
Cormier,S. ve Hackney,H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve
Müdahaleler. (Çevr. Ed: Süleyman Doğan ve Barış Yaka) .
Ankara: Pegem A
Delaney, D.J ve Eisenberg, S.(1993). Psikolojik Danışma Süreci.
(Çeviri: N.Ören ve M. Takkaç).İstanbul: MEB yayınları.
Egan, G (1975). Psikolojik Danışmaya Giriş: Kişiler arası İlişkiler
Kurmada ve Kişisel Yardım Hizmeti Vermede Sistematik
Bir Model. (Çevirenler: F. Akkoyun ve arkadaşları).Ankara:
Nobel
Egan, G.(1975). Yardım Becerileri Alıştırmaları / Psikolojik Danışmaya Giriş Kitabına Eşlik Eden Eğitim El Kitabı.
(Çevirenler: F. Akkoyun ve arkadaşları)Ankara: Nobel.
Eisenberg, S. ve Delenay, D.J. (1993). Psikolojik Danışma Süreci.
(N. Ören ve M. Takkaç). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
yayınları.
Hackney, H.,Cormier, S. (2008). Psikolojik Danışma İlke ve
Teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci El Kitabı (Çev:
T.Ergene, S. Aydemir Sevim ). Ankara: Mentis Yayıcılık.
Rosenthal, H,G. (1998). Favorite Counseling and Therapy
Techniques: 51 Therapists Share Their Most Creative
Strategies. (Ed: Rosenthal, H,G) Philadelphia. Axxelerated
Development
Meier. S.T. ve Davis, S.R. (2006). Psikolojik Danışma Temel
Öğeler (Çev Ed: Süleyman Doğan) Ankara. Pegem A
Voltan, A.N. (2009). Yeniden Terapötik İletişim Kişiler Arası
İlişkiler Ankara: Nobel.
Değerlendirme
|
|