Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II |
Birinci düzey |
C-SRV114 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. DAVUT CÜNEYT GEDİKLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. DAVUT CÜNEYT GEDİKLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Sabri GÜNGÖR
|
Dersin veriliş şekli
|
Bilgisayar Başında Yüz Yüze Eğitim
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencilerin Hesap Tablosu kullanarak etkin bir şekilde işlem tablosu işlemlerini yapabilmeleri, Veritabanı Yönetim Uygulaması kullanarak veritabanı yönetim faaliyetlerini gerçekleştirebilmeleri becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin derste öğrendiklerini grup projesi olarak, gerçek hayattan seçtikleri bir problem üzerinde uygulayarak kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste; işlem tablolama, veri tabanına giriş ve veritabanı işlemleri ele alınmaktadır. Hesap Tablosu ve Veritabanı Yönetimi programlarının kullanımına odaklanılmıştır.
|
1- |
BİLGİSAYAR KULLANIMI II TANITIM DERSİ
|
2- |
1- Microsoft Excel Hesap Tablosu Programı’nın Özellikleri - Excel’in Elemanları - Satır, Sütun, Hücre, Matris ve Sayfa Kavramı - Excel’de Fare (Mouse) Kullanımı ve İmlecin Özellikleri - Çalışma Sayfasına Veri Giriş İşlemleri ve Verilerin Özellikleri - Sözel Değer, Sayısal Değer, Tarih, Zaman, Formül - Hücre Koordinat Kavramı 2- Tablo Hazırlama Örnekleri: Bir Uygulama - Verilere Yapılabilecek İşlemler - Kopyalama, Taşıma, Düzenleme, Biçimlendirme
|
3- |
1- Microsoft Excel Hesap Tablosu Programı’nın Temel Çalışma İlkeleri - Hücrelere Ad Tanımlama 2- Microsoft Excel Hesap Tablosu Programı’nda Formül Kullanımı - Hücre Aralığı Kavramı - Basit Temel Matematik İşlemleri - Toplama, Çıkartma, Oran, Orantı, İşlem Öncelik Sırası vb. 3- Hazır Formül (İşlev veya Fonksiyon) Kavramı (Pratik) - Örnekler: TOPLA, ORTALAMA, MAK, MİN, KUVVET, KAREKÖK vb. 4- Örnekler Üzerinde Çalışma
|
4- |
1- Excel Çalışma Sayfaları ve Dosyaları Arasında Bağlantı Kurma 2- Hazır Formül (İşlev veya Fonksiyon) Kavramı (Teknik) 3- Hazır Formüller I - Matematik Formülleri - ÇARPIM, TAMSAYI, YUVARLA, TABANAYUVARLA vb. 4- Örnekler Üzerinde Çalışma
|
5- |
1- Hazır Formüller II - Mantık Formülleri - EĞER, VE, YADA vb. - Operatörler ( =, >, <, >=, <=, <>) 2- Örnekler Üzerinde Çalışma
|
6- |
1- Hazır Formüller III - Tarih ve Zaman Formülleri - Metin Formülleri 2- Veri Doğrulama Uygulamaları 3- Grafik Oluşturma Teknikleri 4- Hedef Ara Uygulamaları 5- Düşey Ara Hazır Formülü Çalışmaları
|
7- |
1- Excel’de Veri Tabanı Uygulamaları - Filtre Uygulama, Özet Tablo Hazırlama, Sıralama, Alt Toplam 2- ETOPLA, EĞERSAY vb. Hazır Formüller 3- Örnek Olaylar Üzerinde Çalışma
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Veri Tabanı Nedir? Veri Tabanının Temel Elemanları FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI 1- Filemaker Veri Tabanı Programı’nın Temel Çalışma İlkeleri - Filemaker’ın Elemanları - Dosya, Kayıt, Alan, Veri, Tablo, Tasarım ve Modül Kavramı 2- Filemaker Veri Tabanı Programı’nın Modülleri Hakkında Temel Bilgiler 3- Alan Tanımlama İşlemleri I - Metin, Sayı, Tarih, Zaman, Kapsayıcı, Hesaplama ve Özet Alanlar 4- Örnekler Üzerinde Çalışma
|
10- |
1- Filemaker Veri Tabanı Programı’nın Modülleri I - Gözat (Browse) Modülü - Tasarım (Layout) Modülü 2- Tasarım (Layout) Modülü Özellikleri I - Taşıma ve Boyutlandırma İşlemleri - Biçimlendirme ve Araç Çubuğu Kullanımı 3- Örnekler Üzerinde Çalışma
|
11- |
1- Alan Tanımlama İşlemleri II - Seçenekler (Options) Düğmesinin Görevleri 2- Tasarım (Layout) Modülü Özellikleri II - Yeni Tasarım (Listeli Görünüm) Hazırlama 3- Örnekler Üzerinde Çalışma
|
12- |
1- Filemaker Veri Tabanı Programı’nın Modülleri II - Bul (Find) Modülü 2- Filemaker - Microsoft Excel Bağlantısı 3- Örnekler Üzerinde Çalışma
|
13- |
1- Filemaker’da Tablo Kavramı - Tablolarda Veri Transferi ve Portal Hazırlama 2- Düğme Oluşturma 3- Örnekler Üzerinde Çalışma -(1) Stok Takibi, (2) Personel-Eczane Ödeme-Maaş
|
14- |
ÇEŞİTLİ UYGULAMALAR VE GÜNLÜK HAYATTAN ÖRNEKLER 1
|
15- |
ÇEŞİTLİ UYGULAMALAR VE GÜNLÜK HAYATTAN ÖRNEKLER 2
|
16- |
DÖNEM SONU SINAVI
|
17- |
DÖNEM SONU SINAVI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan bir öğrenci hesap tablosu programlarını ileri düzeyde kullanır.
|
2- |
Hesap Tablosu programını kullanarak işletmeye ya da ekonomiye dair karmaşık verileri analiz eder ve tahminler yapar.
|
3- |
Hesap Tablosu programı ile günlük hayatta karşısına çıkan problemlere yaratıcı çözümler geliştirir.
|
4- |
Dış kaynaktan elde ettiği karma verileri Hesap Tablosu ve Veritabanı Yazılımlarını birlikte kullanarak sınıflar.
|
5- |
Veritabanı programlarını ileri düzeyde kullanır.
|
6- |
Veritabanı programını kullanarak birçok günlük hayat problemine hızlı çözümler geliştirir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
|
|
2- |
Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
|
|
4- |
Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
|
|
6- |
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
|
|
7- |
Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
|
|
8- |
Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
|
|
9- |
Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
|
|
10- |
Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
|
|
11- |
İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
|
|
12- |
Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
1
|
4
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
1
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
http://iibf.erciyes.edu.tr/guven
|
Yardımcı Kaynaklar
|
http://iibf.erciyes.edu.tr/gedikli
|
|