Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Endüstriyel Tasarim Müh.(doktora) > FİZYOPATOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZYOPATOLOJİ Üçüncü düzey 3.1.03 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Temel fizyoloji bilgilerinden yola çıkarak hastalık durumunda organ ve sistem işlevlerinde meydana gelen bozulmaların hangi yolla meydana geldiğini ve neden-sonuç ilişkisini kavrama becerisini kazandırmaktır.
Dersin tanımı Organ ve sistem işlevlerinde meydana gelen bozulmaların hangi yolla meydana geldiğini ve neden-sonuç ilişkisini açıklayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin amacı, içeriği, işlenişi, ders kaynaklarının aktarılması ve ders dönemi sonunda dersin öğrenciye kazandıracağı bilgi beceri ve kazanımların vurgulanması. Öğrenci ölçme, değerlendirme ve sınav yöntemlerinin tanıtılması. Öğrencilere seminer konularının verilmesi ve dönem içinde yapılacak sunumların planlanması. Uygulama dersleri kapsamında; laboratuvarda çalışma prensipleri ve uyulması gereken biyogüvenlik kurallarının belirtilmesi.
2- Hücresel düzenlenmenin fizyopatolojisi, hücre ölümü ve kanser
3- Konakçı-patojen ilişkileri
4- Sıvı-elektrolit dengesi ve ilişkili bozukluklar
5- Şok fizyopatolojisi
6- Kan dolaşım bozuklukları fizyopatolojisi
7- Ateş fizyopatolojisi
8- Seminer ve ödev sunumları
9- Karaciğer ve bilier sistem fizyopatolojisi
10- Sindirim sistemi fizyopatolojisi
11- Solunum sistemi fizyopatolojisi
12- Üreme sistemi fizyopatolojisi
13- Santral sinir sistemi fizyopatolojisi
14- Endokrin homeostazis fizyopatolojisi
15- Homeostatik ve toksik hastalıklar fizyopatolojisi
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre ve sistem fonksiyon bozukluklarını tanımlayabilir
2- Hücre, organ ve sistem fonksiyonlarında oluşan fizyopatolojik mekanizmaları açıklayabilir
3- Karşılaştığı klinik durumlarda sorunların fizyopatolojisini tanımlayabilir
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve mühendislik becerilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşıyalayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
4- Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
9- Mühendislik alanındaki sanayi uygulamaları için gereki olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
10- Endüstriyel Tasarım Mühendisliliği ile ilgili bazı paket programlarını kullanma becerisi.
11- Mühendislik pratiğini görme, tanıma, öğrenme ve uygulama etkinliklerini kapsayan genişlikte eğitim.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 1 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 15 1 15
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 1 20
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders kitabı: Dunlop and Malbert, Veterinary Pathophysiology, Blackwell Publishing, 2004 Yardımcı Kaynaklar: 1. Yılmaz, B.,2000: Fizyoloji. 2. Von Engelhardt, Wolfgang, ve ark. (ed.). Veteriner Fizyoloji. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.3. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology. 4. Reece, W.O., 1997: Physiology of demestic animals. 5.Dukes Veteriner Fizyoloji cilt I ve II, Editör: William O Reece, 2004
Yardımcı Kaynaklar Güncel araştırma makaleleri, derlemeler, ilgili süreli yayınlar, internet erişimleri

Ders ile ilgili dosyalar