Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZYOPATOLOJİ |
Üçüncü düzey |
3.1.03 |
|
5 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Herhangi bir ön koşul yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Temel fizyoloji bilgilerinden yola çıkarak hastalık durumunda organ ve sistem işlevlerinde meydana gelen bozulmaların hangi yolla meydana geldiğini ve neden-sonuç ilişkisini kavrama becerisini kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Organ ve sistem işlevlerinde meydana gelen bozulmaların hangi yolla meydana geldiğini ve neden-sonuç ilişkisini açıklayan bir derstir.
|
1- |
Dersin amacı, içeriği, işlenişi, ders kaynaklarının aktarılması ve ders dönemi sonunda dersin öğrenciye kazandıracağı bilgi beceri ve kazanımların vurgulanması. Öğrenci ölçme, değerlendirme ve sınav yöntemlerinin tanıtılması. Öğrencilere seminer konularının verilmesi ve dönem içinde yapılacak sunumların planlanması. Uygulama dersleri kapsamında; laboratuvarda çalışma prensipleri ve uyulması gereken biyogüvenlik kurallarının belirtilmesi.
|
2- |
Hücresel düzenlenmenin fizyopatolojisi, hücre ölümü ve kanser
|
3- |
Konakçı-patojen ilişkileri
|
4- |
Sıvı-elektrolit dengesi ve ilişkili bozukluklar
|
5- |
Şok fizyopatolojisi
|
6- |
Kan dolaşım bozuklukları fizyopatolojisi
|
7- |
Ateş fizyopatolojisi
|
8- |
Seminer ve ödev sunumları
|
9- |
Karaciğer ve bilier sistem fizyopatolojisi
|
10- |
Sindirim sistemi fizyopatolojisi
|
11- |
Solunum sistemi fizyopatolojisi
|
12- |
Üreme sistemi fizyopatolojisi
|
13- |
Santral sinir sistemi fizyopatolojisi
|
14- |
Endokrin homeostazis fizyopatolojisi
|
15- |
Homeostatik ve toksik hastalıklar fizyopatolojisi
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hücre ve sistem fonksiyon bozukluklarını tanımlayabilir
|
2- |
Hücre, organ ve sistem fonksiyonlarında oluşan fizyopatolojik mekanizmaları açıklayabilir
|
3- |
Karşılaştığı klinik durumlarda sorunların fizyopatolojisini tanımlayabilir
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik becerilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşıyalayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
|
|
4- |
Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
9- |
Mühendislik alanındaki sanayi uygulamaları için gereki olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
|
|
10- |
Endüstriyel Tasarım Mühendisliliği ile ilgili bazı paket programlarını kullanma becerisi.
|
|
11- |
Mühendislik pratiğini görme, tanıma, öğrenme ve uygulama etkinliklerini kapsayan genişlikte eğitim.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
1
|
15
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
1
|
15
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
15
|
1
|
15
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders kitabı: Dunlop and Malbert, Veterinary Pathophysiology, Blackwell Publishing, 2004
Yardımcı Kaynaklar: 1. Yılmaz, B.,2000: Fizyoloji. 2. Von Engelhardt, Wolfgang, ve ark. (ed.). Veteriner Fizyoloji. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2015.3. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology. 4. Reece, W.O., 1997: Physiology of demestic animals. 5.Dukes Veteriner Fizyoloji cilt I ve II, Editör: William O Reece, 2004
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Güncel araştırma makaleleri, derlemeler, ilgili süreli yayınlar, internet erişimleri
|
|