Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. OSMAN İBİŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. OSMAN İBİŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz-yüze
|
Dersin amacı
|
PCR Temelli Genetik Analiz Yöntemleri dersi kapsamında öğrencilerin PCR tekniğinin temelleri, genel PCR reaksiyonlarının tasarımını öğrenmesi amaçlanmıştır. Bu sayede dersi alan öğrencilerin derste edindikleri bilgi ve tecrübeleri kendi çalışmalarına uyarlayabilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
PCR Temelli Genetik Analiz Yöntemleri dersi kapsamında PCR tekniğinin temelleri, genel PCR reaksiyonlarının tasarımı, PCR çeşitleri ve PCR tabanlı teknikler, öncü nükleotid dizilerinin (primer) dizayn edilmesi, mutasyon analiz yöntemleri, Primer Uzama Reaksiyonu, DNA Dizi Analizi; filogenetik ve kimliklendirme çalışmaları için fragment analizleri ile gen kopya sayısının ve gen ifadesinin saptanması amacıyla kullanılan eş zamanlı (Real-Time) PCR tekniklerinin temelleri ve tasarımı anlatılacaktır. Ayrıca PCR tekniklerinin güncel çalışmalarda nasıl uygulandığını görmek amacıyla makale tartışmaları da yapılmaktadır.
|
1- |
PCR tekniğine giriş ve PCR tekniğinin temelleri
|
2- |
Uygun deney tasarımının oluşturulması
|
3- |
Genel PCR reaksiyonlarının tasarımı
|
4- |
PCR çeşitleri ve PCR tabanlı teknikler
|
5- |
PCR çeşitleri ve PCR tabanlı teknikler
|
6- |
PCR optimizasyonu
|
7- |
Öncü nükleotid dizilerinin (primer) dizayn edilmesi
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Mutasyon analiz yöntemleri
|
10- |
Primer Uzama Reaksiyonu
|
11- |
DNA Dizi Analiz yöntemleri
|
12- |
Biyoinformatik araçlarla dizilerin kıyas ve hizalanmaları
|
13- |
Filogenetik analiz yöntemleri
|
14- |
Eş zamanlı (Real-Time) PCR tekniklerinin temelleri
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
PCR tekniğinin temelleri bilir
|
2- |
Genel PCR reaksiyonlarının tasarımını yapabilir
|
3- |
PCR tekniklerinin güncel çalışmalarda nasıl uygulandığını bilir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal Biyoteknolojinin yüksek lisansını yaptığı alanında temel yöntem ve tekniklere yönelik yeterli uzmanlığa sahip olur
|
|
2- |
Biyoteknolojinin; Bitki Biyoteknolojisi, Hayvan Biyoteknolojisi, Mikrobiyal Biyoteknoloji, alanlarında akademik ve endüstriyel boyutta, uluslar arası düzeyde yeterliliğe sahiptir
|
|
3- |
Tarımsal Biyoteknoloji alanındaki yeni konulara açıktır, tarımda faliyetlerin yürütülmesi ve verimliliğin arttırılmasında stratejik çözümler üretebilir, girişimci ve geliştirici niteliklere sahiptir,
|
|
4- |
Kamu ve özel sektörde, Biyoteknoloji ile ilişkili tarımsal alanlarda üretim, araştırma ve geliştirme; ulusal-uluslar arası düzeyde proje oluşturma, yönetme yeterliliğine sahiptir,
|
|
5- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmaların gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerine yönelik yeterliliğe sahiptir
|
|
6- |
Biyoteknoloji alanındaki çalışmalarda etik kuralların bilincinde, çevre ve canlı yaşam dengelerinin korunmasında dikkatlidir
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
14
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
14
|
42
|
Ödevler
|
2
|
14
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
14
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
14
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|