Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HAMDİ MIHÇIOKUR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. Hamdi MIHÇIOKUR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Aletsel analiz metotlarına temel oluşturacak bilgi donanımını sağlamak. Çevre Mühendisliğinde kullanılan aletli nicel ve nitel analiz yöntemlerinin kavranması. Çevresel kirleticilerin ölçümünde hangi cihazların kullanılacağı ve temel çalışma prensipleri hususunda genel bilgiye sahip olma.
|
Dersin tanımı
|
Aletsel analiz ve Analitik Kimyadaki temel kavramların tanımlanması, Işın kaynakları, Absorpsiyon kanunları, Sinyal ve gürültü kavramları, Kolorimetri, Türbidimetri, UV-Görünür alan moleküler absorpsiyon spektroskopisi, Atomik spektroskopi, Kromatografik metotlar, Çevre mühendisliğinde yaygın olarak kullanılan analizler.
|
1- |
ALETSEL ANALİZ VE ANALİTİK KİMYADAKİ TEMEL KAVRAMLARIN TANIMLANMASI.
|
2- |
ALETSEL ANALİZDE KULLANILAN İSTATİSTİK TERİMLERİ VE İŞLEMLERİ.
|
3- |
IŞIN VE IŞIN KAYNAKLARI
|
4- |
IŞIN ABSORPSİYONu ve KANUNLARI
|
5- |
SİNYAL VE GÜRÜLTÜ KAVRAMLARI
|
6- |
KOLORİMETRİ VE TÜRBİDİMETRİ
|
7- |
OPTİK SPEKTROSKOPİDE KULLANILAN CİHAZLARIN DONANIMLARI.
|
8- |
UV-GÖRÜNÜR ALAN MOLEKÜLER ABSORPSİYON SPEKTROSKOPİSİ
|
9- |
IR VE RAMAN SPEKTROSKOPİLERİ.
|
10- |
ATOMİK SPEKTROSKOPİ
|
11- |
KROMATOGRAFİK METODLAR
|
12- |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE YAYGIN OLARAK KULLANILAN ANALİZLER VE ÖRNEKLERİ
|
13- |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE YAYGIN OLARAK KULLANILAN ANALİZLER VE ÖRNEKLERİ
|
14- |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE YAYGIN OLARAK KULLANILAN ANALİZLER VE ÖRNEKLERİ
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Aletsel analiz metotlarına temel oluşturacak bilgi donanımını sağlamak.
|
2- |
Çevre Mühendisliğinde kullanılan aletli nicel ve nitel analiz yöntemlerinin kavranması.
|
3- |
Çevresel kirleticilerin ölçümünde hangi cihazların kullanılacağı ve temel çalışma prensipleri hususunda genel bilgiye sahip olma.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
1
|
14
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
14
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|