Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HAMDİ MIHÇIOKUR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. Hamdi MIHÇIOKUR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Aletsel analiz metotlarına temel oluşturacak bilgi donanımını sağlamak. Çevre Mühendisliğinde kullanılan aletli nicel ve nitel analiz yöntemlerinin kavranması. Çevresel kirleticilerin ölçümünde hangi cihazların kullanılacağı ve temel çalışma prensipleri hususunda genel bilgiye sahip olma.
|
Dersin tanımı
|
Aletsel analiz ve Analitik Kimyadaki temel kavramların tanımlanması, Işın kaynakları, Absorpsiyon kanunları, Sinyal ve gürültü kavramları, Kolorimetri, Türbidimetri, UV-Görünür alan moleküler absorpsiyon spektroskopisi, Atomik spektroskopi, Kromatografik metotlar, Çevre mühendisliğinde yaygın olarak kullanılan analizler.
|
1- |
ALETSEL ANALİZ VE ANALİTİK KİMYADAKİ TEMEL KAVRAMLARIN TANIMLANMASI.
|
2- |
ALETSEL ANALİZDE KULLANILAN İSTATİSTİK TERİMLERİ VE İŞLEMLERİ.
|
3- |
IŞIN VE IŞIN KAYNAKLARI
|
4- |
IŞIN ABSORPSİYONu ve KANUNLARI
|
5- |
SİNYAL VE GÜRÜLTÜ KAVRAMLARI
|
6- |
KOLORİMETRİ VE TÜRBİDİMETRİ
|
7- |
OPTİK SPEKTROSKOPİDE KULLANILAN CİHAZLARIN DONANIMLARI.
|
8- |
UV-GÖRÜNÜR ALAN MOLEKÜLER ABSORPSİYON SPEKTROSKOPİSİ
|
9- |
IR VE RAMAN SPEKTROSKOPİLERİ.
|
10- |
ATOMİK SPEKTROSKOPİ
|
11- |
KROMATOGRAFİK METODLAR
|
12- |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE YAYGIN OLARAK KULLANILAN ANALİZLER VE ÖRNEKLERİ
|
13- |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE YAYGIN OLARAK KULLANILAN ANALİZLER VE ÖRNEKLERİ
|
14- |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE YAYGIN OLARAK KULLANILAN ANALİZLER VE ÖRNEKLERİ
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Aletsel analiz metotlarına temel oluşturacak bilgi donanımını sağlamak.
|
2- |
Çevre Mühendisliğinde kullanılan aletli nicel ve nitel analiz yöntemlerinin kavranması.
|
3- |
Çevresel kirleticilerin ölçümünde hangi cihazların kullanılacağı ve temel çalışma prensipleri hususunda genel bilgiye sahip olma.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
1
|
14
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
14
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|