Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLAÇ ANALİZLERİNE GİRİŞ I |
Üçüncü düzey |
EAK 519 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DÖNAY YUVALI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İBRAHİM NARİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Derste teorik konular anlatılacak ve farklı problemlerin metodolojik çözümleri öğretilecektir.
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı; öğrenciye ilaç analizlerinin ve farmakope analizlerinin öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Farmakopelerde yer alan renk reaksiyonları, etanol miktarı, su miktarının tayini, kül miktarı tayini, asit indisi, ester indisi, iyot sayısı, peroksit sayısı, hidroksil sayısı tayini, protein ve selüloz tayini
|
1- |
İlaç Analizlerine Giriş
|
2- |
Farmakopede yer alan renk reaksiyonları
|
3- |
Etanol Miktarı ve Su Miktarının Tayini
|
4- |
Etanol Miktarı ve Su Miktarının Tayini
|
5- |
Kül Miktarı Tayini
|
6- |
Asit İndisi, Eter İndisi
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
İyot Sayısı ve Peroksit Sayısı
|
9- |
İyot Sayısı ve Peroksit Sayısı
|
10- |
Hidroksil Sayısı Tayini
|
11- |
Protein ve Selüloz Tayini
|
12- |
Protein ve Selüloz Tayini
|
13- |
Uygulamalar
|
14- |
Uygulamalar
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
ilaç analizlerinde kullanılan yöntemler
|
2- |
ilaç analizlerinde kullanılan yöntemlerin esasları
|
3- |
Validasyon
|
4- |
İlaçların kantitatif analizleri
|
5- |
İlaç analiz yapılacak örnekler
|
6- |
İlaç analizlerinde ön ayırma işlemleri
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
4
|
48
|
Ödevler
|
2
|
15
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
15
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
194
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
The International Pharmacopoeia, 3rd Ed. WHO
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996
|
|