Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > YAPI MÜHENDİSLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAPI MÜHENDİSLİĞİ Birinci düzey ÇM 402 Zorunlu 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZÜLKÜF KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. CANAN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıfta karşılıklı ders anlatımı (yüz-yüze)
Dersin amacı 1. Beton ve çeliğin davranışı 2. Betonarme bir elemanın davranışı, tasarım ilkeleri ve yapım kuralları 3. Betonarme taşıyıcı yapı elemanlarının tasarımına giriş.
Dersin tanımı Yönetmeliklerin tanıtılması ve yapım detayları hakkında öğrenciye bilgi verilmektedir.

Dersin içeriği
1- Betonarme yapı elemanları
2- Beton ve donatının mekanik özellikleri, yükler ve yük etkileri,
3- Malzeme katsayıları, yük katsayıları ve yükleme kombinasyonları,
4- Betonarme kirişlerin mekanik davranışı,
5- Taşıma gücü yöntemine göre tasarım,
6- Betonarme kirişlerin analizi,
7- Tablalı kirişlerin analizi,
8- Kolon kapasitesi,
9- Eksantrik yüklü kolonlar,
10- Kolon karşılıklı etki diyagramı,
11- Etriyeli ve fretli kolonlar,
12- Kayma donatısı,
13- Elastik hesap varsayımları, Çatlak genişliğinin sınırlandırılması,
14- İstinat duvarları, Su depolarının tasarımı, Derzler ve drenaj.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beton ve çeliğin davranışı hakkındaki bilgileri kullanabilme,
2- Betonarme bir elemanın davranışı, tasarım ilkeleri ve yapım kuralları hakkında temel bilgileri kullanabilme,
3- Betonarme taşıyıcı yapı elemanlarının tasarımı hakkında genel bilgileri kullanabilme,
4- Yönetmelikler hakkında ve yapım detayları hakkında genel bilgileri kullanabilme,
5- Su depolarının tasarımı ve çatlak genişliğinin sınırlandırılması konusunda hesap yapabilme,
6- Kesit tesirlerinin çizimi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 3 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Celep Z., Kumbasar N. 2009. “Betonarme Yapılar”, Beta Dağıtım, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar 1. Atımtay E., 2001, “Reinforced Concrete, Fundamentals”, Volume I, II, Bizim Büro Basımevi, Ankara. 2. İ. Aka, F. Keskinel, T.S. Arda, 2001, Betonarme, Birsen Yayınevi.

Ders ile ilgili dosyalar