Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (doktora) > TEZ ÇALIŞMASI 4
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 4 Üçüncü düzey MBM 814 Zorunlu 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESEN DAĞAŞAN BULUCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Tez çalışmasının amacı, öğrencilerin yazacağı ve savunacağı bir tez ile alanındaki bilgiye özgün katkı yapmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Araştırmanın yapılması, tezin tamamlanması ve savunulması.

Dersin içeriği
1- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
2- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
3- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
4- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
5- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
6- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
7- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
8- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
9- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
10- Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
11- Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar
12- Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar
13- Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar
14- Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez çalışması için bir problem veya tez konusu tanımlanır ve kurgulanır.
2- Tez çalışmasında gerekli olan kaynaklar belirlenir ve kullanılır.
3- Araştırma program dahilinde yürütülür.
4- Elde edilen veriler analiz edilir.
5- Çalışma sırasında savunulabilir sonuçlar elde edilir ve geliştirilir.
6- Tez öğrencisi ikna edici bir tartışma yaparak tezini savunur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 1 14
Laboratuvar 14 10 140
Arazi çalışması 14 10 140
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 14 196
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez çalışması ile ilgili kaynaklar (referanslar), makaleler, tezler, kitaplar.
Yardımcı Kaynaklar Tez çalışması ile ilgili temel çalışmalar, yayınlar.

Ders ile ilgili dosyalar