Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARI |
İkinci düzey |
EGB 552 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA ŞANAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Çağdaş eğitim akımlarının Türk eğitim sistemi üzerine etkisinin ne olduğunu tespit etmek, Çağdaş eğitim akımlarının temel özelliklerini kavramak
|
Dersin tanımı
|
Çağdaş eğitim akımlarının tanımı yapmak, eğitim sistemimizi çağdaş eğitim akımları perspektifinde değerlendirmek
|
1- |
Çağdaş Yaklaşımlar Üzerine Genel Bilgiler
|
2- |
Sanat Eğitimi Akımı
|
3- |
Çocuktan Hareket Akımı
|
4- |
Kır Eğitim Yurdu Akımı
|
5- |
İş Okulu Akımı
|
6- |
Üretim Okulu Akımı
|
7- |
Kolektif Eğitimi Akımı
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Cumhuriyetin Kuruluşunda Çağdaş Akımlara Yönelik Yaklaşımlar ve Uygulamalar
|
10- |
Cumhuriyetin Kuruluşunda Çağdaş Akımlara Yönelik Yaklaşımlar ve Uygulamalar
|
11- |
Atatürk Dönemi Eğitimcilerinin Çağdaşlıkla İlgili Görüşleri
|
12- |
Cumhuriyet Döneminde Çağdaş Yaklaşımlar Doğrultusunda Eğitim Sistemindeki Uygulamalar
|
13- |
Cumhuriyet Döneminde Çağdaş Yaklaşımlar Doğrultusunda Eğitim Sistemindeki Uygulamalar
|
14- |
Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sanat eğitimi akımının genel özelliklerini kavrar.
|
2- |
Çocuktan hareket akımının genel özelliklerini kavrar.
|
3- |
Kır eğitim yurdu akımının genel özelliklerini kavrar.
|
4- |
İş okulu akımının genel özelliklerini kavrar.
|
5- |
Üretim okulu akımının genel özelliklerini kavrar.
|
6- |
Kolektif eğitimi akımının genel özelliklerini kavrar.
|
7- |
Cumhuriyetin kuruluşundaki çağdaş akımlara yönelik yaklaşımlar ve uygulamaları bilir.
|
8- |
Atatürk dönemi eğitimcilerinin çağdaşlıkla ilgili görüşlerini kavrar.
|
9- |
Cumhuriyet döneminde çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda eğitim sistemindeki uygulamaları bilir.
|
10- |
Günümüzde çağdaş yaklaşımların alan eğitimine ve eğitim programlarına yansımasını değerlendirir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
|
|
2- |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
|
|
3- |
Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
|
|
4- |
Okul liderliğinin temellerini bilme.
|
|
5- |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
|
|
6- |
Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
|
|
7- |
Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
|
|
8- |
Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
4
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
AYTAÇ, Kemal. (1976) Çağdaş Eğitim Akımları, Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları ÜLKEN, H. Ziya. (1966) Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul: Konya Selçuk Yayınları KONGAR, Emre. (1996) Türk Toplum Bilimcileri Cilt I, Cilt II, İstanbul: Büyük Fikir Kitapları Dizisi LEWIS, B. (1970) Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|