Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (y.l.) > ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARI İkinci düzey EGB 552 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ŞANAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Çağdaş eğitim akımlarının Türk eğitim sistemi üzerine etkisinin ne olduğunu tespit etmek, Çağdaş eğitim akımlarının temel özelliklerini kavramak
Dersin tanımı Çağdaş eğitim akımlarının tanımı yapmak, eğitim sistemimizi çağdaş eğitim akımları perspektifinde değerlendirmek

Dersin içeriği
1- Çağdaş Yaklaşımlar Üzerine Genel Bilgiler
2- Sanat Eğitimi Akımı
3- Çocuktan Hareket Akımı
4- Kır Eğitim Yurdu Akımı
5- İş Okulu Akımı
6- Üretim Okulu Akımı
7- Kolektif Eğitimi Akımı
8- Ara sınav
9- Cumhuriyetin Kuruluşunda Çağdaş Akımlara Yönelik Yaklaşımlar ve Uygulamalar
10- Cumhuriyetin Kuruluşunda Çağdaş Akımlara Yönelik Yaklaşımlar ve Uygulamalar
11- Atatürk Dönemi Eğitimcilerinin Çağdaşlıkla İlgili Görüşleri
12- Cumhuriyet Döneminde Çağdaş Yaklaşımlar Doğrultusunda Eğitim Sistemindeki Uygulamalar
13- Cumhuriyet Döneminde Çağdaş Yaklaşımlar Doğrultusunda Eğitim Sistemindeki Uygulamalar
14- Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanat eğitimi akımının genel özelliklerini kavrar.
2- Çocuktan hareket akımının genel özelliklerini kavrar.
3- Kır eğitim yurdu akımının genel özelliklerini kavrar.
4- İş okulu akımının genel özelliklerini kavrar.
5- Üretim okulu akımının genel özelliklerini kavrar.
6- Kolektif eğitimi akımının genel özelliklerini kavrar.
7- Cumhuriyetin kuruluşundaki çağdaş akımlara yönelik yaklaşımlar ve uygulamaları bilir.
8- Atatürk dönemi eğitimcilerinin çağdaşlıkla ilgili görüşlerini kavrar.
9- Cumhuriyet döneminde çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda eğitim sistemindeki uygulamaları bilir.
10- Günümüzde çağdaş yaklaşımların alan eğitimine ve eğitim programlarına yansımasını değerlendirir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 4 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı AYTAÇ, Kemal. (1976) Çağdaş Eğitim Akımları, Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları ÜLKEN, H. Ziya. (1966) Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul: Konya Selçuk Yayınları KONGAR, Emre. (1996) Türk Toplum Bilimcileri Cilt I, Cilt II, İstanbul: Büyük Fikir Kitapları Dizisi LEWIS, B. (1970) Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar