Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Müzik Anasanat Dali (yüksek Lisans) > MESLEK ÇALGISI V (UD)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI V (UD) İkinci düzey MÜZ309.2 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bireysel Çalgı IV dersini başarıyla tamamlamış olmak.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ÇAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. N. Oya Levendoğlu Öner
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı A. Tolga Özdemir
Dersin veriliş şekli Uygulamalı ve bire bir olarak verilir.
Dersin amacı Ud sazını geleneksel Türk müziği icrasında etkili biçimde kullanabilmek.
Dersin tanımı Bu ders çalgı eğitimi ve öğretimini, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri teknik alıştırma ve etütleri, ud literatürünü aşamalı olarak öğrenme ve öğretme tekniklerini kapsar.

Dersin içeriği
1- Kaba Rast üzerinde Ferahnüma Sirto.
2- Geveşt üzerinde Rast Sirto.
3- Buselik üzerinde Nişaburek Sirto.
4- Kaba Hicaz üzerinde Şedaraban Zeybek.
5- Üçüncü pozisyon için parmak çalışmaları.
6- 1-2 ve3. pozisyonun karma kullanıldığı etütler.
7- Geveşt üzerinde Hicaz Sirto
8- SINAV
9- Evcara Sazeseri.
10- Bestenigar Sazeseri.
11- Şevkefza Sazeseri
12- Şevkefza Sazeseri.
13- Transpoze çalışmaları (Basit makamlar üzerinde).
14- Transpoze çalışmaları (Basit makamlar üzerinde).
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Transpoze icra yapabilme.
2- Üçüncü pozisyonda ajilite yapabilme.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2- Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3- Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4- Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6- Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7- Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ud Metodu, Cinuçen Tanrıkorur; Ud Metodu, Mutlu Torun; Ud Metodu, Gülçin Yahya; Ud Alıştırmaları, Gülçin Yahya.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar