Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Laboratuvar Teknikleri > ÖZEL BAĞCILIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖZEL BAĞCILIK Birinci düzey BB413 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYDIN UZUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYDIN UZUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve Pratik
Dersin amacı Ülkemizin tarım alanlarının bağcılık açısından ayrıntılı olarak irdelenmesi, asmanın morfolojisi, biyolojisi ve anatomisinin, üzümde hasat ve kriterlerinin, önemli üzüm çeşitleri, bağlardaki terbiye şekilleri ve budama konularının aktarılması
Dersin tanımı Ülkemizde bağcılık, asmanın organları ve bunların görevleri, hasat konusu ve bağcılıkta bazı kültürel işlemlerin ayrıntılı olarak verilmesidir.

Dersin içeriği
1- Türkiye bağcılığının tarım bölgelerine göre ayrıntılı incelenmesi
2- Asmanın kök sistemi ve yapısal özellikleri
3- Asmanın sürgün sistemi ve yapısal özellikleri
4- Asmanın sürgün sistemi ve yapısal özellikleri
5- Asmanın çiçek sistemi ve yapısal özellikleri
6- Üzüm meyvesinin yapısal özellikleri ve meyve sistemi
7- Ara Sınav
8- Üzümlerde hasat kriterleri ve hasat
9- Asmanın çoğaltılması
10- Bağcılıkta uygulanan terbiye sistemleri
11- Asmada kış budaması
12- Asmada yaz budaması
13- Önemli üzüm çeşitleri
14- Önemli üzüm çeşitleri
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ülkemizdeki bağcılığın durumunu ayrıntılı olarak bilir
2- Asmanın kök, sürgün, çiçek ve meyve yapılarını ayrıntılı olarak bilir
3- Asmanın çoğaltılması, budaması ve terbiye şekillerini ayrıntılarıyla bilir
4- Önemli üzüm çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur
5- Üzümde hasat kriterleri ve hasat hakkında bilgiler edinir
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
4- Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
5- Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
6- Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
7- Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
8- Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
9- Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
10- Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
11- Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 6 12
Arazi çalışması 6 4 24
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 4 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     179
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Ağaoğlu, Y.S. 1999. Bilimsel ve Uygulamalı Bağcılık (Asma Biyolojisi). Cilt I. Kavaklıdere Eğitim Yayınları. No:1, 205 s., Ankara Ağaoğlu, Y.S.2002. Bilimsel ve Uygulamalı Bağcılık. (Asma Fizyolojisi-I). Cilt II. Kavaklıdere Eğitim Yayınları. No:5,445 s.,Ankara

Ders ile ilgili dosyalar