Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > STAJ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
STAJ 2 Birinci düzey ENM 400 Zorunlu 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri En erken 4. dönem sonunda başlanabilir.
Eğitimin dili Türkçe/İngilizce
Koordinatör PROF. DR. MEHMET DURAN TOKSARI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm Staj Komitesi Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Pratik Uygulama
Dersin amacı Stajın amacı, Endüstri Mühendisi adayının derslerde gördüğü bilgi ve becerileri pratik çalışmayla pekiştirmesi, üretim ve hizmet kuruluşlarını yerinde tanıması, bu kuruluşlarda bizzat çalışması ve gözlem yapmasıyla yeni kazanımlar elde etmesidir.
Dersin tanımı Toplam staj süresi 48 iş günü olup 2 dönem halinde (birinci ve ikinci staj) farklı işletmelerde her biri 24 işgünü olarak yapılır. Öğrenciler birinci ve ikinci staj içeriğinde belirtilen konularda gözlem yapar ve raporlarlar.

Dersin içeriği
1- 1. gün: Kuruluş hakkında genel bilg edinme (yeri, organizasyon şeması, Kuruluşun içinde yer aldığı sektör ve kuruluşun ana ürün ve hizmetleri, Kuruluşun müşterileri)
2- 2. gün: Staj yerinde bir Endüstri Mühendisi gözlemlenmeli, görev tanımı, sorumlulukları ve projeleri incelenmelidir.
3- 3. gün: Staj yerinde bir Endüstri Mühendisi gözlemlenmeli, görev tanımı, sorumlulukları ve projeleri incelenmelidir.
4- 4. gün: Bu tesisin yer seçimini etkileyen en önemli 2 faktör araştırılmalıdır.
5- 5. gün: İşletmede mevcut olan üretim süreçleri (sürekli, atölye tipi, proje tipi vb.) incelenmelidir.
6- 6. gün: İşletmede mevcut olan üretim süreçleri (sürekli, atölye tipi, proje tipi vb.) incelenmelidir.
7- 7. gün: İşletmede mevcut olan üretim süreçleri (sürekli, atölye tipi, proje tipi vb.) incelenmelidir.
8- 8. gün: İşletmede kullanılmakta olan imalat usulleri (kaynak, döküm, talaşlı imalat, robotik sistemler vb.) incelenmelidir.
9- 9. gün: İşletmede kullanılmakta olan imalat usulleri (kaynak, döküm, talaşlı imalat, robotik sistemler vb.) incelenmelidir.
10- 10. gün: İşletmede üretilen temel ürünlerinrotaları incelenmelidir.
11- 11. gün: İşletmede üretilen temel ürünlerinrotaları incelenmelidir.
12- 12. gün: Üretim planlama ve kontrol sistemi incelenmelidir.
13- 13. gün: Üretim planlama ve kontrol sistemi incelenmelidir.
14- 14. gün: Üretim planlama ve kontrol sistemi incelenmelidir.
15- 15. gün: İşletmede yapılan kalite kontrol uygulamaları incelenmelidir.
16- 16. gün: İşletmede yapılan kalite kontrol uygulamaları incelenmelidir.
17- 17. gün: İşletmede kullanılan yönetim bilgi sistemleri (MRP, ERP vb.) incelenmelidir.
18- 18. gün: İşletmede uygulanan maliyetlendirme sistemi incelenmelidir.
19- 19. gün: İşletmede her hangi bir unsur (çalışan, makine, bölüm, süreç vb.) için verimlilik ölçümü yapılmalıdır.
20- 20. gün: İşletmedeki Arge ve Ürge faaliyetleri incelenmelidir. 21-24. günler: İşletme sistemi bütün olarak gözlemlenmelidir.

Dersin öğrenme çıktıları
1- 2. Stajı başarı ile tamamalayan öğrencilerin üretim sistemleri ve unsurlarnın işleyiş prensipleri hakkında pratik tecrübelerinin artması beklenmektedir.
2- Derslerde elde ettikleri teorik bilgilerin pratik uygulamaları hakkında tecrübe sahibi olmaları beklenmektedir.
3- Sistemin alt unsurlarını tek tek gözlemleyerek ve örnekler seçerek tecrübelerinin artması beklenmektedir.
4- Raporlama becerilerinin artması beklenmektedir.
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 24 8 192
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     192
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar