Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf dersleri: Haftada iki saat teorik temeller.
Öğrenciler, programlı ders faaliyetlerinin %70’ine devam etmek zorundadır.
|
Dersin amacı
|
3 boyutlu analiz ve mekansal analizlerin temel kavramlarını öğrenmek,
|
Dersin tanımı
|
Mekansal Analiz, Mesafe ve Yoğunluk Analizleri, Enterpolasyon, Yüzey Analizleri, Veri Dönüşüm Fonksiyonları, Raster Verilerin yeniden sınıflandırılması, İstatistiksel İşlemler, ArcToolbox Mekansal Analiz Araçları, Model Builder
|
1- |
Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar
|
2- |
Mekansal Analiz Araçları
|
3- |
Mesafe Yoğunluk Analizi
|
4- |
Enterpolasyon
|
5- |
Yüzey Analizleri
|
6- |
Veri Dönüşüm Fonksiyonları
|
7- |
Zone Bazlı ve Hücre Bazlı İstatistik Hesaplamalar
|
8- |
Zone Bazlı ve Hücre Bazlı İstatistik Hesaplamalar
|
9- |
Su Toplama Analizi
|
10- |
Drenaj Güzergah Analizleri
|
11- |
Yüzey Maliyet Hesabı
|
12- |
ArcToolbox özelleştirme
|
13- |
Model Builder
|
14- |
Model Builder
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sayısal Yükseklik Modelleri üzerinde analizler yapabilecek,
|
2- |
Raster Veri Modellerini üzerinden istatistiksel hesaplamalar yapabilecekler,
|
3- |
Model Builder fonksiyonlarını kullanarak hızlı veri analizi yapabileceklerdir.
|
4- |
İleri düzeyde sorgulama ve analiz yeteneğinin kazanımı
|
5- |
Gürültü ve kirlilik haritaları oluşturabilme ve analiz edebilme
|
6- |
Konumsal verilere yönelik simülasyona ve animasyon hazırlayabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
akademik ve pratik bilgi sahibidir.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yomralıoğlu, T., (2000), Coğrafi Bilgi Sistemleri, Akademi Kitabevi, Trabzon
ESRI, (2010), ArcGIS Spatial Analiz, İşlem Şirketler Gurubu Dökümanları
ESRI, (2010), ArcGIS 3D Analiz, İşlem Şirketler Gurubu Dökümanları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kent Bilgi Sistemi Uygulamaları Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 1999, KTÜ Merkez Kütüphanesi, Trabzon
Fundamental operations in computer-assisted map analysis, International Journal of Geographical Information Science, Volume 1, Issue 2 1987 , pages 119 - 136.
|
|