Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET ÖZTÜRK, Yrd.Doç.DR. Gökmen ZARARSIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf dersi
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin sağlık alanına özel istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olmaları: Nüfus ve nüfus ile ilgili istatistiksel yöntemler, doğumla ilgili istatistiksel yöntemler, ölümle ilgili istatistiksel yöntemler, hastalıklarla ilgili istatistiksel yöntemler. Hastane hizmetlerinin değerlendirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Ulusal ve Uluslar arası sağlık alanına özel istatistik yöntemleri verir
|
1- |
Hizmet Bölgesini Tanıma, Nüfusla İlgili İstatistiksel Yöntemler
|
2- |
Doğumlar ve ölümlerle İlgili İstatistiksel Yöntemler
|
3- |
Göçlerle İlgili İstatistiksel Yöntemler
|
4- |
Evlenmelerle ve boşanmalarla İlgili İstatistiksel Yöntemler
|
5- |
Düşüklerle İlgili İstatistiksel Yöntemler
|
6- |
Hastalıklarla İlgili İstatistiksel Yöntemler
|
7- |
Koruyucu Hizmetler Çalışmalarıyla İlgili İstatistiksel Yöntemler
|
8- |
Aile Planlaması Hizmetleriyle İlgili İstatistiksel Yöntemler
|
9- |
Hastane Hizmetlerinin Değerlendirilmesiyle İlgili İstatistiksel Yöntemler
|
10- |
İş Sağlığıyla İlgili İstatistiksel Yöntemler
|
11- |
Diş Sağlığı Ve Hastalıklarıyla İlgili İstatistiksel Yöntemler
|
12- |
Hastalık Ve Ölüm Nedenlerinin Uluslararası Sınıflandırılması
|
13- |
Sağlık Düzeyini Gösteren Ölçütler
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tıp bilimlerinde biyoistatistik biliminin gerekliliğini kavrayabilecek,
|
2- |
Oran, hız, prevalans, insidans, mortalite, fatalite kavramlarını açıklayabilecek
|
3- |
Sağlık alanında kullanılan istatistiksel yöntemleri sayabilecek
|
4- |
Sağlık alanındaki problemlere özgün istatistiksel yöntemleri seçebilecek ve uygulayabilecek
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
11
|
3
|
33
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
11
|
3
|
33
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
7
|
3
|
21
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
195
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
80
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Sümbüloğlu, Kadir. Sağlık alanına Özel İstatistiksel Yöntemler. Somgür Yayıncılık, Ankara, 2003. 2. Kahn HA, ve Semmpos CT. Statisticak Methods in Epidemiology. Oxford Uni. Press, New York, 1989. 3. Tezcan, S. Epidemiyoloji: Tıbbi Ataştırmaların Yöntem Bilimi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No: 92/1, Ankara, 1992.
|
|