Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR.ÖZLEM IŞIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans tipi ders, tartışma
|
Dersin amacı
|
Bu ders kapsamında öğrencilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse
örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres yönetimi ve
örgüt kültürü gibi konularda teorik ve pratik olarak bilgi edinmeleri ve beraberinde bu konulara ilişkin araştırma
yapmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezsiz Yüksek Lisans Dersi
|
1- |
Örgütsel Davranışa Giriş
|
2- |
Davranış Bilimleri ve İnsan İlişkileri Yaklaşımının Gelişimi
|
3- |
Yönetsel Açıdan Örgütsel Davranışın Önemi
|
4- |
Bireyin Davranışsal Özellikleri, Bireysel Davranışları Etkileyen Süreçler ve Örgütsel Davranış
|
5- |
Yönetim Labirenti ve Davranış Düzlemi
|
6- |
Örgüt kültürü
|
7- |
Örgüt kültürü
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
Örgütsel Değişim ve Örgüt Geliştirme
|
10- |
Örgütsel Değişim ve Örgüt Geliştirme
|
11- |
Çatışma ve çatışma yönetimi
|
12- |
Çatışma ve çatışma yönetimi
|
13- |
Örgütlerde yıldırma ve yıldırma teorileri
|
14- |
Final Haftası
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Örgüt ve örgüt yapılarıyla ilgili temel bilgilerin edinilmesi
|
2- |
Kurum İçi iletişim ve kurum içi çatışmalar bilgilerin kazanılması
|
3- |
Kurumsal bağlılık ve İletişim Doyumuna Yönelik Teorik bilgiler kazanılması
|
4- |
Kurum içi iletişim biçimlerini kavrayabilme
|
5- |
Kurum türlerini kavrama
|
6- |
Örgütsel davranış kavramına yönelik teorik bilgi kazanma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
40
|
40
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
45
|
45
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
45
|
45
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Örgütsel İletişim , Özlem Güllüoğlu, Eğitim Kitabevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Davranış Bilimleri, Usal, A. ve Kuşluvan, Z., Barış Yay.
Davranış Bilimlerine Giriş, Özkalp, E., Eskişehir:Anadolu Üniv. Açık Öğretim Fak.Yay,
Örgütsel Davranışta Seçme Konular, Özdevecioğlu, M. ve H. Karadal, İlke Yay.,
Örgütsel Davranışta Güncel Konular, Özler,D (ed)., Ekin Yay.
Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Nobel Yay.
Örgütsel Davranış, Enver Özkalp, Çiğdem Kırel, Ekin Basım Yay.
Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Erol Eren, Beta Yay.
Simetrik ve Asimetrik İletişim Bağlamında Örgütsel Algılama Yönetimi, Hasan Tutar, Seçkin Yay.
|
|