Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Laboratuvar Teknikleri > MOTORLU TAŞILAR-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MOTORLU TAŞILAR-I Birinci düzey MM 333 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HÜRVET SARIKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HÜRVET SARIKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Mustafa GÜL Arş. Gör. M. PARLAK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Motorlu taşıtların genel yapısının tanıtımı ve hareket dirençleri, genel hareket denklemleri ve hareket sınırlarını oluşturan büyüklüklerin sistem parametrelerine göre belirlenmesi. Taşıtlarda fren, fren donanımlarının incelenmesi. Taşıtların dönmesi ve direksiyon donanımlarının incelenmesi.
Dersin tanımı Motorlu taşıtları oluşturan sistemlerin tanıtımı. Motorlu taşıtlarda genel hareket denklemlerinin sistem parametrelerine göre belirlenmesi.Taşıtlarda fren sistemlerinin incelenmesi.

Dersin içeriği
1- Pnömatik tekerlek
2- Pnömatik tekerlek
3- Hareket dirençleri
4- Hareket dirençleri
5- Hareket denklemi ve tahrik sınırları
6- Hareket denklemi ve tahrik sınırları
7- Fren ve fren donanımları
8- Fren ve fren donanımları
9- YIL İÇİ SINAVI
10- Aktarma organları
11- Aktarma organları
12- Taşıtların dönmesi ve ön aks geometrisi
13- Taşıtların dönmesi ve ön aks geometrisi
14- Gezi mekaniği, doğrultu kontrolü, aşırı ve az dönme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Pnömatik tekerlekğin mekanik ve fiziksel özelliklerinin öğrenilmesi,
2- Motorlu taşıtlarda hareket dirençlerinin öğrenilmesi,
3- Motorlu taşıtlarda genel hareket denklemlerinin ve hareket sınırlarının elde edilmesi,
4- Fren ve fren donanımlarının incelenmesi,
5- Taşıtların dönmesi ve ön aks geometrisinin incelenmesi,
6- Motorlu taşıtlarda tasarıma yönelik genel sistem parametrelerinin incelenmesi.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
4- Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
5- Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
6- Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
7- Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
8- Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
9- Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
10- Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
11- Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 6 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • H.SARIKAYA, Motorlu Taşıtlar Ders Notları. . Kuralay, N.S., Motorlu Taşıtların Temel Esasları-I, D.E.Ü.,Müh.Mim.Fak., İzmir,1987. • Erzi, A.I., Motorlu Taşıtlar Ders Notları, İ.T.Ü. Makina Fak. Taşıt Tekniği Kürsüsü,1975.
Yardımcı Kaynaklar • Staudt, W., Motorlu Taşıt Tekniği, MEB, 2001. • Kuralay, N.S., Motorlu Taşıtların Tasarım Problemleri,D.E.Ü.,İzmir,2002.

Ders ile ilgili dosyalar