Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MOTORLU TAŞILAR-I |
Üçüncü düzey |
MM 333 |
|
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HÜRVET SARIKAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HÜRVET SARIKAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Mustafa GÜL
Arş. Gör. M. PARLAK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Motorlu taşıtların genel yapısının tanıtımı ve hareket dirençleri, genel hareket denklemleri ve hareket sınırlarını oluşturan büyüklüklerin sistem parametrelerine göre belirlenmesi. Taşıtlarda fren, fren donanımlarının incelenmesi. Taşıtların dönmesi ve direksiyon donanımlarının incelenmesi.
|
Dersin tanımı
|
Motorlu taşıtları oluşturan sistemlerin tanıtımı. Motorlu taşıtlarda genel hareket denklemlerinin sistem parametrelerine göre belirlenmesi.Taşıtlarda fren sistemlerinin incelenmesi.
|
1- |
Pnömatik tekerlek
|
2- |
Pnömatik tekerlek
|
3- |
Hareket dirençleri
|
4- |
Hareket dirençleri
|
5- |
Hareket denklemi ve tahrik sınırları
|
6- |
Hareket denklemi ve tahrik sınırları
|
7- |
Fren ve fren donanımları
|
8- |
Fren ve fren donanımları
|
9- |
YIL İÇİ SINAVI
|
10- |
Aktarma organları
|
11- |
Aktarma organları
|
12- |
Taşıtların dönmesi ve ön aks geometrisi
|
13- |
Taşıtların dönmesi ve ön aks geometrisi
|
14- |
Gezi mekaniği, doğrultu kontrolü, aşırı ve az dönme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Pnömatik tekerlekğin mekanik ve fiziksel özelliklerinin öğrenilmesi,
|
2- |
Motorlu taşıtlarda hareket dirençlerinin öğrenilmesi,
|
3- |
Motorlu taşıtlarda genel hareket denklemlerinin ve hareket sınırlarının elde edilmesi,
|
4- |
Fren ve fren donanımlarının incelenmesi,
|
5- |
Taşıtların dönmesi ve ön aks geometrisinin incelenmesi,
|
6- |
Motorlu taşıtlarda tasarıma yönelik genel sistem parametrelerinin incelenmesi.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
|
|
2- |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
|
|
3- |
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
5- |
Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
|
|
7- |
Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
|
|
8- |
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
9- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
|
|
10- |
Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
|
|
11- |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
|
|
12- |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
|
|
13- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
1
|
6
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
62
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• H.SARIKAYA, Motorlu Taşıtlar Ders Notları.
. Kuralay, N.S., Motorlu Taşıtların Temel Esasları-I, D.E.Ü.,Müh.Mim.Fak.,
İzmir,1987.
• Erzi, A.I., Motorlu Taşıtlar Ders Notları, İ.T.Ü. Makina Fak. Taşıt
Tekniği Kürsüsü,1975.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Staudt, W., Motorlu Taşıt Tekniği, MEB, 2001.
• Kuralay, N.S., Motorlu Taşıtların Tasarım Problemleri,D.E.Ü.,İzmir,2002.
|
|